اگر به‌دنبال یک واترمارک دقیق هستید، بعضی از راه‌های زیبا و دارای جزییات برای ساختن واترمارک در فتوشاپ وجود دارد، اما اگر به راه سریع نیاز دارید، با ۷ مرحله‌ی ساده می‌توانید واترمارک را در فتوشاپ ایجاد کنید. در ادامه‌ی مطلب، نحوه‌ی واترمارک کردن در ۷ مرحله‌ی ساده را خواهید آموخت. با ما همراه باشید.

در ابتدا تصمیم بگیرید در کجا می‌خواهید از واترمارک استفاده کنید. موارد استفاده‌ی شما می‌تواند لوگویتان باشد، URL وب‌سایتتان باشد، اسم کسب‌و‌کارتان باشد و هر متن یا عکسی که برای استفاده از آن انتخاب می‌کنید (اگر می‌خواهید ساده باشد، از یک نشان کپی‌رایت استفاده کنید. اگر می‌خواهید خودتان را محک بزنید، از یک لوگو و یا اسم کسب‌و‌کار خود استفاده کنید.).

عکسی را که می‌خواهید واتر‌مارک کنید را از تب File > Open و سپس عکس مورد نظر را انتخاب کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

اگر یک نوشته را می‌خواهید واترمارک کنید، می‌توانید آن نوشته را با استفاده از  Text Tool اضافه کنید. اگر عکس و یا لوگو را می‌خواهید واترمارک کنید به File > Place Embedded رجوع و عکس مورد نظر را انتخاب و بر روی Place کلیک کنید.

برای واترمارک کردن عکس و متن، می‌توانید با استفاده از Move tool که شورت‌کات آن کلید V است، فضایی را که می‌خواهید واترمارک کنید انتخاب کنید.

برای تغییر اندازه عکس، Rectangular Marquee tool را انتخاب کنید و یا از شورت‌کات آن که حرف M کیبورد است استفاده کنید و روی عکس کلیک سمت راست کنید و گزینه‌ی Free Transform را انتخاب کنید. کلید shift را نگه دارید و با کشیدن گوشه‌ی تصویر به بالا و پایین تغییر ایجاد کنید. با زدن دکمه‌ی Enter تغییرات را ذخیره کنید.

زمانی‌که واترمارک متن و یا عکستان به نظر مطلوب بود، پنل لایه‌ها را با رفتن به Window > Layers باز کنید.

در Layers Panel بر روی لایه‌ای که متن و یا عسکتان واترمارک شده کلیک کنید. بر روی فلشی که کنار گزینه‌ی Opacity قرار دارد کلیک کرده و درصد شفافیت موردنظرتان را انتخاب کنید.

درصد Opacity که انتخاب می‌کنید وابسته به عکستان است. برای مثال در عکس زیر، من درصد Opacity را برای متن ۲۱ درصد انتخاب کردم.

  • زمانی‌که واترمارک مورد نظرتان مطلوب بود، به File > Save As بروید و یک کپی از عکسی که واترمارک کردید را ذخیره کنید. با انتخاب فرمت JPG (فرمت اصلی عکستان) در منوی کشویی، عکستان را ذخیره کنید.

فراموش نکنید، اگر از یک عکس به عنوان واترمارک می‌خواهید استفاده کنید، احتیاج به فرمت PNG دارید. اگر شما از همان تصویر با فرمت JPG استفاده کنید، شامل پس زمینه‌ی سفید از تصویر خواهد شد.