در سیستم عامل مک‌او‌اس می‌توان با قابلیت Screen Sharing آنچه روی صفحه دیده می‌شود را از طریق اینترنت با دیگران به اشتراک گذاشت. نمایش نوتیفیکیشن حین اسکرین شیرینگ، یکی از مشکلات همیشگی است که با تغییر دادن تنظیمات و یا استفاده از اپ‌هایی مثل Muzzle که برای سیستم عامل مک‌او‌اس اپل طراحی شده، حل می‌شود. به عبارت دیگر اگر یک جلسه‌ی و قرار کاری همراه با به اشتراک‌گذاری اسکرین داشته باشیم، نوتیفیکیشن‌ها مزاحمت ایجاد نمی‌کنند. در ادامه با این اپلیکیشن بیشتر آشنا می‌شویم.

اپلیکیشن Muzzle به این منظور طراحی شده که حین استفاده از سرویس‌های Slack و FaceTime و همین‌طور BlueJeans و هنگ‌آوت گوگل و Join.me به صورت خودکار حالت مزاحم نشوید یا Do Not Disturb سیستم عامل macOS را فعال می‌کند و جلوی نمایش نابه‌هنگام اعلانیه‌ها را می‌گیرد. متأسفانه در حال حاضر Muzzle با Skype مایکروسافت سازگاری کاملی ندارد اما در آینده‌ی نزدیک سرویس‌های اسکرین شیرینگ بیشتری پشتیبانی می‌شود.

اما به روش استفاده از Muzzle بپردازیم: ابتدا اپلیکیشن Muzzle را دانلود و نصب کنید. پس از اجرا کردن آن توجه کنید که باید دسترسی آن به تنظیمات Accessibility را مجاز کنید و در حقیقت تنها تنظیمات و مراحل استفاده، همین مورد است!

Muzzle پس از اجرا، در نوار منو قرار می‌گیرد و زمانی که Screen Sharing توسط یکی از سرویس‌های پشتیبانی‌شده، آغاز شود، به صورت خودکار حالت Do Not Disturb مکینتاش را فعال می‌کند و نوتیفیکیشن‌ها مزاحمتی ایجاد نخواهند کرد.

با توجه به اینکه Muzzle مستقیماً با نوتیفیکیشن‌ها سروکار ندارد، مدیریت کردن نوتیفکیشن‌ها از طریق مکینتاش صورت می‌گیرد. لذا اگر لازم است که برخی نوتیفیکیشن‌های حتی در حالت مزاحم نشوید هم نمایش داده شوند، می‌توان این موارد را استثناء کرد. در نتیجه Muzzle نیز جلوی نمایش ناگهانی این نوتیفیکیشن‌های حساس و حیاتی را نمی‌گیرد.