تاچ‌پدها دقیقاً همان کارهایی را انجام می‌دهند که ما از یک موس توقع داریم؛ اما عادت به استفاده از موس در کامپیوترهای خانگی و محل کار باعث می‌شود خیلی از کاربران استفاده از موس هنگام کار با لپ‌تاپ را به استفاده از تاچ‌پد ترجیح دهند. بخصوص زمان‌هایی که در حال انجام بازی هستید یا با نرم‌افزارهایی همچون فتوشاپ کار می‌کنید، مسلماً میزان تسلط با موس خیلی بیشتر از تاچ‌پد است. در این مقاله قصد داریم تا نحوه غیرفعال کردن تاچ‌پد هنگام اتصال موس به لپ‌تاپ را بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

چگونه تاچ‌پد را غیرفعال کنیم؟

به تنظیمات بروید و در آنجا از نوار سمت چپ صفحه در زیرشاخه Devices، روی گزینه Touchpad کلیک کنید.

در اینجا شما می‌توانید بصورت کامل تاچ‌پد را غیرفعال کنید اما اگر می‌خواهید تنها در زمان‌هایی که موس را به لپ‌تاپ متصل می‌کنید تاچ‌بعد غیرفعال شود؛ کافی است تیک مربوط به گزینه Leave touchpad on when a mouse is connected را بردارید.

اتصال موس

دو نوع موس موجود است؛ موس‌هایی با اتصال USB و موس‌های وایرلس؛ اگر شما مراحل تنظیمات بالا را انجام داده باشید و یک موس با اتصال یو‌اس‌بی را به لپ‌تاپ خود متصل کنید؛ تاچ‌پد بصورت اتوماتیک قطع خواهد شد. اما در مورد موس وایرلس موضوع کمی متفاوت است. یک موس بی‌سیم دارای یک دانگل USB است که بوسیله آن به لپ‌تاپ متصل می‌شود؛ پس از یک مدت عدم استفاده از موس، فعالیت آن متوقف می‌شود و برای فعال کردن دوباره آن باید دو بار روی آن کلیک کنید.

مشکل اینجاست که ویندوز ۱۰ همچنان در حالتی است که گویی به یک موس متصل است و زمانی که با خواب رفتن موس و غیرفعال بودن تاچ‌پد عملاً ارتباط شما با سیستم مختل می‌شود و تنها راه برای چنین مشکلی جدا کردن دانگل موس است. بنابراین بهترین کار این است که تیک مربوط به غیرفعال شدن تاچ‌پد را تنها برای موس‌های USB بردارید.