بصورت پیش‌فرض قفل شدن و خاموش شدن صفحه آیفون‌ها و آیپدها با یک صدا همراه است. شما می‌توانید این صدا را برای همیشه غیرفعال کنید. در ادامه این آموزش کوتاه به غیرفعال کردن صدای صفحه قفل خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

چگونه صدای قفل را برای همیشه غیرفعال کنیم؟

برای این کار باید به سراغ تنظیمات تلفن همراه خود بروید؛ ‌در صفحه تنظیمات به سراغ گزینه Sound & Haptics بروید و روی آن تپ کنید.

توجه داشته باشید که در آیپد و آیفون‌های قدیمی‌تر این گزینه Sounds است. صفحه مربوط به صداها را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Lock Sounds Off را مشاهده کنید. به‌سادگی کافی است با تپ کردن روی کلید کناری این گزینه آن را غیرفعال کنید.

چگونه صدای قفل را به‌طور موقت غیرفعال کنیم؟

اگر با صدای قفل شدن صفحه مشکلی ندارید و فقط برای مواقع خاصی قصد دارید آن را بی‌صدا کنید، کافی است کلید اختصاصی سکوت که در گوشه سمت چپ و بالای آیفون قرار را تغییر وضعیت دهید. با این کار آیفون به حالت بی‌صدا رفته و کلمه Silent بر روی صفحه ظاهر می‌شود.

البته این کار همه صداهای گوشی از جمله زنگ تماس را نیز شامل می‌شود. این ترفند با توجه به عدم وجود چنین کلید فیزیکی در تبلت امکان‌پذیر نیست و باید صفحه نمایش را از بخش پایین صفحه به سمت بالا بکشید و روی آیکون زنگ تپ کنید. کلمه Silent Mode نمایش داده می‌شود؛ برای خارج شدن از این حالت کافی است دوباره روی این آیکون تپ کنید.