زمانی که یک فایل ارائه با پاورپوینت ایجاد می‌کنید، این فایل تماماً در اختیار شماست و هیچ نگرانی بابت کپی شدن آن نخواهید داشت؛ اما زمانی که آن را در اینترنت، فلش و ... کپی می‌کنید، این امکان وجود دارد که هر شخصی از آن با ویرایش و تغییر نام به نفع خودش استفاده کند. خبر خوش این است که می‌توانید از دو طریق این فایل را محافظت کنید: یکی محافظت از طریق رمز عبور مایکروسافت آفیس و دگیری ذخیره بعنوان فایل PDF یا PPSX و بدین ترتیب فایل شما از ویراش توسط دیگران محفوظ خواهد ماند.

ذخیره بعنوان PDF یا PPSX چه ویژگی دارد؟

شما می‌توانید یک فایل پاورپوینت را بعنوان یک فایل پی‌دی‌اف یا PPSX توسط خود برنامه تبدیل کنید و به هیچ برنامه اضافی دیگری برای این کار نیاز نخواهید داشت، تنها کافی است در بخش File گزینه Save as را انتخاب کنید.

ابتدا محلی که می‌خواهید فایل ارائه در آنجا ذخیره شود را انتخاب کنید و سپس در کادر مربوط به Save as Type یکی از گزینه‌های PDF یا PPSX را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که فایل PPTX که فایل اصلی می‌باشد همچنان می‌تواند ویرایش شود و بابت این موضوع نیازی به نگرانی نخواهید داشت.

PPSX یا PDF؟ کدام‌یک بهتر است؟

اکنون که دیگر می‌دانیم چگونه با ذخیره فایل پاورپوینت از ویرایش و کپی شدن آن جلوگیری کنیم، باید ببینیم از بین این دو فرمت ذخیره‌سازی کدام بهتر و مطمئن‌تر است. فرمت PDF هر شخصی را قادر می‌سازد تا تصاویر موجود در فایل پاورپوینت خود را بصورت صفحاتی از یک فایل PDF مشاهده کند، این فایل‌ها دیگر بصورت اسلاید دیده نخواهند شد اما به‌راحتی می‌توان آنها را مشاهده کرد. اما فرمت PPSX فایل‌ها را خودکار بصورت یک اسلاید نشان می‌دهد؛‌ درست مثل زمانی که شما هنگام ارائه پاورپوینت خود روی دکمه پخش ارائه کلیک کنید. هر دو مورد برای جلوگیری از اسناد و ارائه شما هستند اما همچنان هستند کسانی که از روی مطلب شما تایپ می‌کنند و یا از اپلیکیشن OCR برای تقلب استفاده خواهند کرد.