اپلیکیشن محبوب اینستاگرام یکی از پرمصرف‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که به‌راحتی میزان مصرف حجم اینترنت شما را بالا می‌برد. زیرا این اپلیکیشن پر است از عکس‌ها و فیلم‌هایی که توسط خود کاربر و سایرین پر می‌شود. درواقع تنها راه و بهترین راه برای توقف مصرف دیتا توسط اینستاگرام عدم استفاده از این اپلیکیشن است؛ اما اگر نمی‌توانید چنین کاری کنید با ادامه این آموزش با ما همراه باشید تا حداقل میزان مصرف دیتا را کاهش دهید.

می‌توانید با استفاده از گزینه‌های موجود در تنظیمات اینستاگرام دیتا کمتری استفاده کنید؛ برای این کار وارد اپلیکیشن شوید و به صفحه شخصی خودتان بروید. به سراغ تنظیمات اپلیکیشن بروید (گوشی‌های اندروید آیکون سه نقطه عمودی در بالای صفحه و گوشی‌های آی‌او‌اس آیکون چرخ‌دنده).

در صفحه تنظیمات با اسکرول کردن صفحه به سمت پایین و در سربرگ Setting به سراغ گزینه Mobile Date Use یا Cellular Date Use بروید.

سپس گزینه Use less data را فعال کنید.

لازم به ذکر است این ویژگی تنها در مواقعی کاربرد دارد که شما از دیتای سیم‌کارت خود برای اتصال به اینترنت استفاده کنید و در مواقعی که با استفاده از WiFi به اینستاگرام می‌روید هیچ اتفاقی در صرفه‌جویی حجم مصرفی رخ نخواهد داد. گفتنی است اینستاگرام همچنان بالاترین میزان مصرف را در بین سایر شبکه‌های اجتماعی موجود در تلفن همراه شما خواهد داشت و با این کار اندکی آن را محدودتر خواهید کرد.