امکان دارد رمز عبور هریک از شبکه‌های وای-فایی همانند اینترنت دانشگاه، شبکه خانگی دوستان و بستگان، اینترنت محل کار و ... که با لپ‌تاپ خود به آنها در روزهای و ماه‌های گذشته متصل بوده‌اید را فراموش کرده باشید؛ در این مقاله سعی داریم با استفاده از دستورات موجود در ویندوز ۱۰ این پسوردها را بازیابی کنیم؛ با ما همراه باشید.

دو قدم برای بازیابی رمز عبود یک شبکه وای‌فای

قدم اول: در ابتدا، ابزار Command Prompt را با دسترسی ادمین باز کنید؛ (توجه داشته باشید باز کردن پنجره دستورات با دسترسی ادمین بسیار مهم است) سپس کد زیر را وارد کنید:

Netsh wlan show profiles

همانطور که مشاهده خواهید کرد، تمامی شبکه‌های Wi-Fi که تا بحال به آنها متصل بوده‌اید به همراه نام SSID به نمایش درخواهند آمد.

قدم دوم: سپس در پنجره دستورات، کد یا دستور زیر را وارد کنید.

netsh wlan show profile name="Profile-Name" key=clear

نام شبکه باید دقیقاً همان نام SSID شبکه‌ای باشد که قصد دارید رمز عبور آن را بازیابی کنید، بدون هیچ پسوند و پیشوند اضافی؛ تصویر زیر را برای درک بیشتر این موضوع ببینید.

سپس دکمه Enter را فشار دهید تا رمز عبور این شبکه برای شما به نمایش گذاشته شود. در این بخش در زیر مجموعه‌های سر تیتر Security setting، گزینه Key Content به شما رمز عبور را خواهد داد.

اگر تنها می‌خواهید رمز عبور را مشاهده کنید و نیازی به سایر اطلاعات ندارید، می‌توانید دستور زیر را بجای دستور قبلی وارد کنید:

netsh wlan show profile "Profile Name" key=clear | findstr Key

در پایان به این نکته توجه داشته باشید این روش در ویندوز ۱۰ تست شده است، اما برای ویندوزهای ۷ ،۸ و همچنین ۸.۱ نیز کار خواهد کرد.