زمانی که در اینستاگرام عبارتی را جست‌وجو می‌کنیم، پیشنهاداتی با توجه به عبارت‌هایی که عموم کاربران زیاد سرچ کرده‌اند و همین‌طور آنچه خودمان قبلاً سرچ کرده‌ایم، داده می‌شود. به عبارت دیگر اینستاگرام از سابقه‌ی جست‌وجوی ما استفاده می‌کند و این چیزی است که برخی کاربران برای پنهان کردن سوابق استفاده‌ی خود، از آن استقبال نمی‌کنند و به فکر حذف کردن آن می‌افتند. در این مطلب می‌خواهیم روش حذف کردن کلمات پیشنهادی مبتنی بر سابقه‌ی جست‌وجو در اینستاگرام را بررسی کنیم.

چگونه سوابق سرچ خود در اینستاگرام را پاکسازی کنیم؟

به این منظور ابتدا روی آیکون پروفایل خود تپ کنید و سپس روی منوی سه‌نقطه‌ای بالای صفحه تپ کنید تا صفحه‌ی تنظیمات باز شود.

البته اگر از آیفون استفاده می‌کنید، در صفحه‌ی پروفایل روی آیکون چرخدنده تپ کنید چرا که منوی سه‌نقطه در کار نیست.

در Options اسکرول کنید تا در انتهای صفحه گزینه‌ی Clear Search History را مشاهده کنید. روی این گزینه تپ کنید تا تاریخچه‌ی جست‌وجوهایی که انجام داده‌اید، پاک شود.

اینستاگرام هشدار می‌دهد که قرار است تمام تاریخچه حذف شود، آیا مطمئن هستید؟ روی Yes, I'm sure تپ کنید تا سوابق سرچ دیلیت شود.

از این پس اگر از قابلیت جست‌وجو استفاده کنید، آنچه پیشنهاد می‌شود مبتنی بر موارد پرسرچ عموم کاربران است. به تدریج با توجه به عبارت‌هایی که سرچ می‌کنید، سوابق جست‌وجوی شخصی شما پر می‌شود و می‌بایست مجدداً با روشی که توضیح دادیم، تاریخچه‌ی جست‌وجوهای خودتان را پاکسازی کنید.