ایسنتاگرام دنیایی از تصاویر است و در میان میلیون‌ها عکس، عکس‌های جالب و زیبایی وجود دارد که گاهی به فکر دانلود کردن و ذخیره کردن آن می‌افتیم. دانلود کردن تصاویر پروفایل‌های اینستاگرام در کامپیوترهای ویندوزی و اندروید، روش متفاوتی دارد. در این مقاله به روش دانلود کردن عکس پروفایل‌های اینستاگرام در ابعاد بزرگ و اصلی می‌پردازیم. با ما باشید.

همان‌طور که می‌دانید زمانی که وب‌سایت اینستاگرام را باز می‌کنیم، تصویر کوچک پروفایل‌ها در بالای صفحه بارگذاری می‌شود که کیفیت خوبی ندارد. می‌توان عکس پروفایل یا عکس‌های دیگر را در ابعاد بزرگ‌تر نیز مشاهده و Save کرد.

چگونه عکس پروفایل اینستاگرام را در ابعاد بزرگ و باکیفیت ببینیم و ذخیره کنیم؟

ابتدا با یکی از مرورگرها به وب‌سایت اینستاگرام مراجعه کنید و پروفایل کاربری که مدنظرتان است را جست‌وجو کرده و صفحه مربوط به آن را باز کنید.

روی عکس پروفایل در بالای صفحه راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Copy image address یا کپی کردن آدرس عکس را انتخاب کنید که ممکن است در مرورگرهای مختلف با عنوان متفاوتی در منوی راست‌کلیک دیده شود.

قدم دوم این است که یک تب یا پنجره‌ی جدید مرورگر را باز کنید و آدرسی که کپی کرده‌اید را در نوار آدرس پیست کنید. بخشی از آدرس به صورت s150x150/ است. این بخش به معنی بارگذاری عکس کوچکی در ابعاد ۱۵۰ در ۱۵۰ پیکسل است و برای دسترسی به عکس بزرگ و اصلی، باید حذف شود.

پس از حذف کردن عبارت موردبحث مثل تصویر فوق، کلید اینتر را فشار دهید تا عکس اصلی باز شود. اکنون می‌توانید روی عکس اصلی راست‌کلیک کرده و آن را ذخیره کنید.

 

ذخیره کردن عکس پروفایل اینستاگرام با ابعاد بزرگ در اندروید

در محصولات اندرویدی هم می‌توان عکس پروفایل را با ابعاد بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر مشاهده و ذخیره کرد. روش کار مشابه است و باید وب‌سایت اینستاگرام را در یک مرورگر معمولی باز کرد و لینک عکس پروفایل را کپی کرده و آن را تغییر داد. اما روش ساده‌تر استفاده کردن از یکی از اپلیکیشن‌های رایگان مثل Insta Profile Pic Zoom & Save و یا اپ دیگری به اسم Insta Big Profile Photo و همین‌طور Profile Picture Download for Instagram است.

در اپ Insta Profile Pic Zoom & Save ابتدا نام پروفایل کاربری که می‌خواهید عکس مربوطه را در ابعاد اصلی داشته باشید،  تایپ کنید و سپس روی دکمه‌ی GET PROFILE PICTURE تپ کنید.

برای ذخیره کردن عکس پروفایل، روی آیکون فلاپی‌دیسک در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید. می‌توانید عکس پروفایل را با تپ کردن روی دکمه‌ی Share نیز به اشتراک بگذارید.

اگر روی آیکون گالری که در صفحه‌ی شروع در گوشه‌ی بالا و راست صفحه قرار گرفته، تپ کنید، گالری تصاویر پروفایل نمایان می‌شود.

در اپلیکیشن بعدی که Insta Big Profile Photo نام دارد، ابتدا لینک پروفایل کاربری موردنظر را کپی کنید و سپس در صفحه‌ی شروع، پیست کنید. در ادامه روی دکمه‌ی Load It تپ کنید تا عکس در ابعاد بزرگ نمایان شود.

این اپ رایگان را با حجمی در حدود ۱۰ مگابایت از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

دانلود اپ Insta Big Profile Photo از گوگل پلی

اپلیکیشن بعدی با امتیاز ۴.۷ از ۵، یکی از بهترین اپ‌ها و ساده‌ترین اپ‌ها برای دانلود عکس پروفایل کاربران در ابعاد بزرگ و اصلی است. برای استفاده از این اپ هم نیازی به اپلیکیشن رسمی اینستاگرام نیست. می‌توان نام یک پروفایل کاربری را جست‌وجو کرد و سپس روی Download this picture تپ کرد تا تصویر پروفایل در ابعاد بزرگ دانلود و ذخیره شود.

این اپ ۳ مگابایتی را از فروشگاه گوگل پلی دریافت کنید.