اگر قصد داشته باشید تا به دیگران اجازه دهید از لپ‌تاپ مک‌بوک شما استفاده کنند، یکی از بهترین کارها ایجاد یک حساب کاربری عمومی برای این کار است؛ همچنین می‌توانید با اعمال محدودیت‌های والدین در مک، از دسترسی فرزندان خود به یکسری از اپلیکیشن‌ها جلوگیری کنید. در این مقاله چگونگی ایجاد یک یا چند حساب کاربری در مکینتاش را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

چگونه حساب کاربری جدید بسازیم؟

هنگامی که برای اولین بار وارد مکینتاش می‌شوید، یک حساب کاربری را مشاهده می‌کنید که حساب کاربری با دسترسی ادمین خواهد بود و می‌توانید حساب‌های کاربری جدید را از همین حساب بسازید. لازم به ذکر است حساب‌های ساخته شده توانایی ساخت حساب کاربری دیگری و یا حذف آن را ندارند. برای اضافه کردن یک حساب جدید آدرس زیر را دنبال کنید:

System Prefrenced > Users & Groups

در صفحه باز شده و در پنل سمت چپ لیستی از حساب‌های کاربری را مشاهده می‌کنید، در پایین این لیست گزینه‌های اضافه و حذف کردن موجود هستند اما فعال نیستند. برای فعال شدن این گزینه‌ها باید روی آیکون قفل که در پایین صفحه سمت چپ قرار دارد کلیک کنید.

رمز عبور خود را وارد کنید تا امکان دسترسی به گزینه‌ها ایجاد شود؛ سپس به سراغ گزینه + بروید.

با کلیک روی این گزینه یک صفحه پاپ‌آپ ظاهر خواهد شد که به شما این امکان را می‌دهد که تنظیمات اولیه حساب کاربری جدید را انجام دهید. جزئیاتی همچون نام حساب، نوع حساب، رمز عبور و ... را می‌توانید در این صفحه تنظیم کنید.

انتخاب نام عبور و نام حساب که موارد ابتدایی هستند اما نوع حساب و موارد آن را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

در بخش نوع حساب کاربری ۵ گزینه پیش روی شماست که با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد:

Administrators

تمامی کنترل‌ها روی مکینتاش از طریق این حساب کاربری امکان‌پذیر است؛ علاوه‌بر حذف و اضافه کردن سایر حساب‌ها، نصب نرم‌افزارها، تنظیمات سیستمی و... توسط این حساب کاربری انجام می‌شود.

Standard

در این حساب کاربری، می‌توان نرم‌افزاری را نصب یا حذف کرد و همچنین تنظمیات خود حساب را تغییر داد؛ اما نمی‌توان به تنظیمات سیستم دسترسی پیدا کرد و حساب‌های دیگر را حذف یا حسابی را اضافه کرد.

Manage with parental controls

این حساب تنها دسترسی به نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های مشخص شده توسط والدین را امکان‌پذیر می‌سازد.

Sharing only

این حساب نمی‌تواند بصورت محلی وارد سیستم شما شود و تنها می‌تواند به فایل‌های مشخص شده توسط حساب ادمین دسترسی پیدا کند.

با توضیحات داده شده برای هریک از حساب‌های موجود در مکینتاش می‌توانید بنا بر نیازتان حساب جدیدی ایجاد کنید.

چگونه خیلی سریع بین حساب‌ها جابجا شویم؟

یکی از ویژگی‌های جالب سیستم‌عامل مک این است که هنگامی که یک حساب کاربری جدید ساخته می‌شود، یک آیکون در نوار بالایی صفحه ظاهر می‌شود که امکان دسترسی سریع بین حساب‌ها را به شما می‌دهد.

با کلیک روی این آیکون می‌توانید همه حساب‌های موجود را مشاهده کنید و وارد هر یک از آنها شوید.