یکی از ویژگی‌هایی که تدریجاً در محصولات اندرویدی متداول شده، دو بار تپ کردن برای روشن شدن نمایشگر است که در ابتدا ال‌جی آن را پیاده‌سازی کرد. اکنون در گوشی‌های اندروید و حتی آیفون ایکس هم می‌توان با یک یا دو بار تپ کردن روی صفحه نمایش، نمایشگر گوشی را روشن کرد. در این مقاله به آموزش فعال کردن Tap to Wake در iPhone X اپل می‌پردازیم. راهی که ساده‌تر و سریع‌تر از فشار دادن دکمه‌ی روشن و خاموش شدن نمایشگر در کنار گوشی است.

توجه کنید که با Tap to Wake صرفاً نمایشگر گوشی روشن می‌شود و قرار نیست آنلاک شدن آن نیز اتفاق بیافتد. در واقع برای آنلاک کردن باید از Face ID برای تشخیص چهره استفاده کرد و یا رمز عبور را وارد کرد.

چگونه Tap To Wake را در آیفون ایکس فعال و غیرفعالکنیم؟

قبل از هر چیز این سوال مطرح می‌شود که غیرفعال کردن Tap To Wake چه مزیتی دارد؟

توجه کنید که برای تشخیص تپ روی نمایشگر و همین‌طور برای تشخیص فرمانی صوتی Hey Siri، اندکی انرژی مصرف می‌شود تا گوشی همواره در حال بررسی تپ و صدا باشد. بنابراین غیرفعال کردن این دو قابلیت آیفون ایکس، عمر باتری آن را بیشتر می‌کند. به علاوه با فعال بودن Tap To Wake، ممکن است گوشی با هر لمس تصادفی نمایشگر آن، روشن شود.

برای غیرفعال کردن Tap To Wake، گوشی را آنلاک کنید و در صفحه‌ی خانه روی Settings تپ کنید. در ستینگس روی General‌ و سپس Accessibility تپ کنید. اسکرول کنید تا به بخش Interaction یا تعاملات برسید و در این بخش روی سوییچ Tap To Wake تپ کنید تا در حالت غیرفعال قرار گیرد.

اگر قابلیت Tap To Wake فعال نیست و می‌خواهید از آن استفاده کنید، همین مسیر را طی کرده و سوییچ را در حالت فعال قرار دهید.