قابلیت جدید اینستاگرام که زمان آخرین فعالیت کاربر را نشان می‌دهد، یکی از ویژگی‌هایی است که شاید اغلب کاربران برای مخفی کردن استفاده‌ی خود از شبکه‌های مجازی، می‌خواهند آن را غیرفعال کنند. به عبارت دیگر می‌توان ویژگی Last Seen یا زمان آخرین بازدید را غیرفعال کرد تا کسی متوجه نشود که آخرین مرتبه آنلاین بودن و بازدید ما چه زمانی بوده است. در ادامه به روش غیرفعال کردن این ویژگی در اینستاگرام اندروید و iOS می‌پردازیم. با ما باشید.

خوشبتانه زمان آخرین بازدید در کنار پست‌های اینستاگرام نمایان نمی‌شود و در حال حاضر در Direct inbox یا پیام‌های مستقیم فعال شده است. در حقیقت اگر بخش پیام‌های مستقیم اپ اینستاگرام خود را باز کنید، در کنار هر یک از نام‌ها، عبارتی به شکل Active __ ago وجود دارد که نشان می‌دهد آن کاربر آخرین بار چه زمانی از اینستاگرام استفاده کرده است. به عنوان مثال Active now به معنی حضور کاربر در لحظه‌ی فعلی است و Active 15m ago به معنی حضوری کاربر در حدود یک ربع قبل است.

اگر به نام‌ها در این بخش دقت کنید، متوجه می‌شوید که برخی کاربران این گزارش وضعیت را ندارند. علت این است که برای نمایش وضعیت آخرین بازدید، می‌بایست هر دو کاربر یکدیگر را فالو یا دنبال کرده باشند.

نکته‌ی مهم این است که اگر زمان آخرین فعالیت خود را پنهان کنید، دیگران نمی‌توانند وضعیت آخرین بازدید شما را ببینند و شما هم نمی‌توانید آخرین مراجعه‌ی دیگران را مشاهده کنید! به عبارت دیگر این ویژگی برای شما و دیگران همزمان فعال یا غیرفعال می‌شود.

چگونه زمان آخرین بازدید خود از اینستاگرام را در اندروید پنهان کنیم؟

ابتدا اپ اینستاگرام خود را در محصول اندرویدی خود اجرا کنید و سپس روی آیکون پروفایل خود در گوشه‌ی راست و پایین صفحه تپ کنید.

اکنون روی منوی سه‌نقطه‌ای در گوشه‌ی راست و بالای صفحه تپ کنید. در صفحه تنظیمات اسکرول کنید تا به Show Activity Status برسید. روی سوییچ این گزینه تپ کنید تا در حالت خاموش قرار گیرد.

تنظیمات یا Settings اندروید را باز کنید و سراغ بخش مدیریت اپ‌ها که معمولاً در نام آن از Apps یا Application استفاده شده بروید و روی اینستاگرام تپ کنید.

در این بخش روی دکمه‌ی Force Stop یا توقف اجباری تپ کنید تا اینستاگرام متوقف شود. مجدداً اینستاگرام را اجرا کنید و تغییری که اتفاق افتاده را ببینید. می‌توانید به جای فورس استاپ کردن اینستاگرام، گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

چگونه زمان آخرین بازدید خود از اینستاگرام را در iOS پنهان کنیم؟

ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را در آیفون خود اجرا کنید و سپس روی آیکون پروفایل خود در گوشه‌ی پایین و راست صفحه تپ کنید.

در صفحه‌ی پروفایل روی آیکون چرخدنده‌ای‌شکل Settings تپ کنید. در تنظیمات نیز اسکرول کنید تا به Show activity status برسید و روی آن تپ کنید تا سوییچ آن در وضعیت غیرفعال یا خاموش قرار گیرد.