یکی از عجایب آیفون ایکس برای مشتریان قدیمی اپل این است که دکمه‌ی هوم یا خانه در آن وجود ندارد و در حقیقت هر کاری که این دکمه در گذشته انجام می‌داده، اکنون با ژست‌های حرکتی و روش‌های دیگر صورت می‌گیرد. قبلاً به روش اضافه کردن دکمه‌های نرم‌افزاری به صورت شناور اشاره کرده‌ایم و خبر خوش این است که می‌توان به کمک AssistiveTouch سیستم عامل iOS ، فقط یک دکمه‌ی شناور که عملکرد آن مثل دکمه‌ی هوم است را روی صفحه قرار داد. در ادامه به روش اضافه کردن دکمه‌ی خانه در آیفون ۱۰ می‌پردازیم.

همان‌طور که قبلاً بررسی کردیم، می‌توان به کمک قابلیت تاچ کمکی یا AssistiveTouch یک دکمه‌ی شناور روی نمایشگر آیفون ایکس اضافه کرد و در آن چند دکمه‌ی کمکی و پراستفاده را قرار داد.

روش استفاده از دکمه‌های مجازی خانه و شرت‌کات‌های مفید در آیفون با AssistiveTouch

توجه کنید که اپل در آیفون ایکس به جای دکمه‌ی خانه، یک خط افقی ساده در پایین صفحه قرار داده که با تپ کردن و جابجا کردن آن به سمت بالا، برخی اموری که به دکمه‌ی خانه محول شده بود، انجام می‌شود.

در آیفون ایکس بدون دکمه‌ی خانه چطور می‌توان صفحه خانه را مشاهده کرد؟

اما اگر با روش جدید راحت نیستید و به دنبال راهی برای اضافه کردن یک دکمه‌ی مجازی و البته شناور روی صفحه هستید، به ادامه‌ی مطلب توجه کنید. به علاوه در آیفون‌های قبلی ممکن است دکمه‌ی خانه خراب شده باشد و کاربر نتواند از گوشی خود مثل همیشه استفاده کند. در این صورت آنچه در ادامه بررسی می‌کنیم، مفید واقع می‌شود.

اضافه کردن دکمه‌ی مجازی Home در آیفون ایکس

برای شروع اپلیکیشن Settings را با تپ کردن روی آیکون چرخدنده‌ای‌شکل آن در صفحه خانه، اجرا کنید.

در تنظیمات روی General و سپس Accessibility تپ کنید. در این بخش اسکرول کنید تا به گزینه‌ی AssistiveTouch برسید.

روی سوییچ روبروی AssistiveTouch تپ کنید تا این قابلیت iOS فعال شود و دکمه‌ی شناور و گردی روی صفحه نمایان شود.

در همین بخش از تنظیمات، در بخش Custom Actions روی Single-Tap تپ کنید تا عملکرد دکمه حین یک بار تپ کردن را انتخاب کنید. عمل انتخابی Home خواهد بود چرا که می‌خواهیم با یک بار تپ کردن روی دکمه‌ی شناور، به صفحه‌ی خانه برگردیم و همین‌طور اگر دو مرتبه روی آن تپ کنیم، قابلیت Reachability آیفون که استفاده با یک دست را ساده می‌کند، فعال می‌شود.

اگر با ریچ‌ابیلیتی آشنایی ندارید، خلاصه بگوییم که آیکون‌های روی صفحه را به سمت پایین جابجا و فشرده می‌کند تا به راحتی با یک دست قابل دسترسی باشند.

چگونه آیکون اپ‌ها را در آیفون X‌ به پایین صفحه جابجا کنیم؟

توجه کنید که موقعیت دکمه‌ی شناور، شناور است! و این یعنی می‌توان روی آن تپ کرد و آن را به موقعیت دلخواه درگ کرد تا دسترسی به آن ساده‌تر باشد و یا روی عناصر خاصی که می‌خواهیم دیده شوند، قرار نگیرد.