استوری‌های اینستاگرام بسیار محبوب شده‌اند و افراد زیادی مرتباً تصاویر را به صورت استوری به اشتراک می‌گذارند. تا چندی پیش تصاویر Story پس از مدت مشخص، حذف می‌شد و قابل‌استفاده نبود اما اینستاگرام بخش جدیدی به اسم Stories Archive را برای حفظ کردن تصاویر اضافه کرده است. به عبارت دیگر می‌توان استوری‌ها را در آرشیو مربوطه مشاهده و استفاده کرد. با ما باشید تا روش دیدن استوری‌های اینستاگرام را مرور کنیم.

همان‌طور که می‌دانید استوری‌های اینستاگرام ۲۴ ساعته هستند و پس از ۲۴ ساعت دیگر نمی‌توان آنها را مشاهده کرد اما این محدودیت با اضافه شده آرشیو استوری‌ها در کنار آرشیو پست‌ها، برطرف شده است و همیشه می‌توان یک استوری قدیمی را به شکل Highlight مجدداً به اشتراک گذاشت.

برای دسترسی به استوری‌های قدیمی در اینستاگرام، در صفحه‌ی پروفایل خود روی آیکون Archive در گوشه‌ی بالا و سمت راست تپ کنید.

در این بخش آرشیو استوری‌های خود را مشاهده خواهید کرد.

اگر می‌خواهید پست‌های آرشیو‌شده‌ی خود را مشاهده کنید، روی گزینه‌ی Archive تپ کرده و سپس روی Posts تپ کنید. برای بازگشت به آرشیو استوری‌ها می‌توان گزینه‌ی Stories را انتخاب کرد.

اگر نمی‌خواهید اینستاگرام پست‌ها را در Archive ذخیره کند، روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی سمت راست و بالای صفحه تپ کنید و سپس گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید. در صفحه‌ی تنظیمات نیز سوییچ گزینه‌ی Save to archive را در حالت خاموش قرار دهید.

همیشه می‌توان یکی از پست‌های آرشیو را در صفحه‌ی پروفایل ذخیره کرد تا دیگران آن را رویت کنند. به این منظور روی منوی سه‌نقطه در بالای صفحه تپ کنید و گزینه‌ی Create Highlight را انتخاب نمایید.

استوری موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس روی Next تپ کنید. می‌توانید نامی برای هایلایت خود انتخاب کنید و همین‌طور تصویر پیش‌نمایش آن که در صفحه‌ی پروفایل دیده خواهد شد را تغییر دهید. در نهایت روی Add تپ کنید.

اکنون زمانی که کسی پروفایل شما را می‌بیند، می‌تواند روی استوری جدید تپ کرده و آن را تماشا کند. به علاوه اگر بخواهید هایلایت جدیدی ایجاد کنید تا همگان ببینند، می‌توانید روی آیکون + در صفحه‌ی پروفایل و زیر اطلاعات کاربری، تپ کنید.