توییتر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که با توییت‌های کوتاه که ممکن است عکس و هشتگی هم به همراه داشته باشند، دیدگاه و حال و هوای شخص را برای دوستان و افرادی که وی را فالو کرده‌اند و همین‌طور عموم کاربران، توصیف می‌کند. زمانی که حساب کاربری جدیدی در توییتر می‌سازیم، حالت پیش‌فرض Public یا عمومی است و همه می‌توانند پروفایل شخص و توییت‌های وی را مشاهده کنند. اما می‌توان پروفایل خود را خصوصی یا Private کرد تا فقط افراد خاص بتوانند توییت‌ها را ببینید و یا شخص را فالو (دنبال) کنند. در ادامه با روش شخصی‌سازی حساب کاربری توییتر آشنا می‌شویم.

قبل از هر تغییری بهتر است ببینیم تفاوت حساب عمومی با خصوصی در شبکه‌ی مجازی معروفی به اسم Twitter چیست؟ زمانی که پروفایل خود را شخصی یا Private کنید، این قواعد اعمال می‌شود:

  • افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند، برای فالو کردن می‌بایست درخواست کنند و می‌توانید درخواستشان را تأیید و یا رد کنید.
  • توییت‌ها فقط توسط کسانی دیده می‌شوند که جزو فالوئرها (دنبال‌کنندگان) باشند. عموم کاربران نمی‌توانند توییت‌های ما را ببینند.
  • ری‌توییت کردن توییت‌های ما توسط دیگران غیرممکن است حتی اگر فالوئر ما باشند.
  • توییت‌ها حتی با سرچ کردن در گوگل نیز رویت نمی‌شود و تنها راه دیدن توییت‌های حساب خصوصی این است که فالوئرها به کمک ابزار جست‌وجوی توییتر، چیزی را سرچ کنند.
  • پاسخ‌هایی که ارسال می‌کنیم هم شخصی است و عموم کاربران آن را نمی‌بینند و تنها فالوئرها هستند که آن را مشاهده می‌کنند.
  • زمانی که حساب پابلیک به پرایویت تبدیل می‌شود، تمام توییت‌های قبلی و جدید به صورت خصوصی قابل‌مشاهده خواهند بود و به عبارت دیگر با تبدیل حساب عمومی به خصوصی، توییت‌های قدیمی هم توسط عموم دیده نمی‌شود.

چگونه حساب توییتر خود را خصوصی یا Private کنیم؟

ابتدا در حساب کاربری خود لاگین کنید.

روی آواتار یا همان آیکون کوچک حساب کاربری خود در بالای صفحه کلیک کنید.

روی Setting and Privacy کلیک کنید.

در ستون کنار صفحه‌ی تنظیمات حساب کاربری، روی گزینه‌ی Privacy and safety کلیک کنید.

اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Protect my Tweets برسید. تیک این گزینه را بزنید.

به پایین صفحه بروید و روی دکمه‌ی Save changes کلیک کنید.

اگر بخواهید حساب شخصی‌شده‌ی شما مجدداً به صورت پابلیک و عمومی قابل‌رویت شود، می‌بایست همین مراحل را تکرار کنید و تیک گزینه‌ی Protect my Tweets را بزنید و تنظیمات را سیو کنید.