در آیفون‌هایی که تاکنون معرفی شده، همواره با نگه داشتن دکمه‌ی خانه یا Home، دستیار صوتی اپل که Siri نامیده شده، اجرا می‌شود اما در آیفون X که فاقد دکمه‌ی خانه است، روش فعال کردن و استفاده از سیری متفاوت است. برای استفاده از دستیار صوتی آیفون ایکس می‌توان یکی از سه روشی که در ادامه بررسی می‌کنیم را دنبال کرد.

متداول‌ترین روش اجرا کردن دستیار صوتی آیفون‌ها این است که کلید فیزیکی خانه را فشار داده و مکث کنیم اما روش‌های دیگر مثل فعال کردن سیری با فرمان صوتی هم در آیفون پیش‌بینی شده است و همین‌طور می‌توان با استفاده از هندزفری نیز به راحتی آن را اجرا کرد و دستور صوتی لازم را به گوشی داد.

در ادامه سه روش فعال کردن سیری در آیفون ۱۰ را مرور می‌کنیم.

فعال کردن دستیار صوتی آیفون ایکس با دکمه‌ی کناری یا Side Button

دکمه‌ی کناری یا Side Button همان دکمه‌ای است که در سمت راست بدنه‌ی گوشی قرار گرفته است. برای اجرا کردن سیری مراحل زیر را طی کنید.

آیفون ایکس را روشن کنید. دکمه‌ی کناری را فشار داده و کمی صبر کنید تا سیری روی صفحه پدیدار شود. اکنون می‌توانید با فرامین صوتی امور متنوعی را انجام دهید.

فعال کردن Siri در آیفون ایکس با فرمان صوتی

ابتدا گوشی را روشن کرده و آنلاک کنید. سپس روی آیکون چرخدنده‌ای‌شکل اپ Settings در صفحه‌ی خانه، تپ کنید.

در تنظیمات اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Siri & Search برسید و روی آن تپ کنید.

در صفحه‌ی بعدی روی سوییچ گزینه‌ی Listen for Hey Siri تپ کنید تا فعال شود.

صفحه‌ی برای انجام تنظیمات و شناسایی صدای کاربر نمایان می‌شود. روی دکمه‌ی Continue تپ کنید و ادامه دهید.

Hey Siri را واضح و روشن تلفظ کنید. آیفون ۲ مرتبه‌ی دیگر هم از شما می‌خواهد که این عبارت را تلفظ کنید تا صدای شما را بشناسد.

عبارت Hey Siri, how’s the weather today را در مرحله‌ی بعدی تلفظ کنید. در مرحله‌ی آخر نیز عبارت Hey Siri, it’s me را تلفظ کنید.

اکنون روی دکمه‌ی Done تپ کنید تا شناسایی صدا تکمیل شود و گوشی آماده‌ی دریافت فرمان Hey Siri برای فعال کردن دستیار صوتی شود. از این پس اگر بگویید Hey Siri، دستیار صوتی به صورت خودکار اجرا و آماده‌ی دریافت فرمان صوتی می‌شود.

استفاده از دستیار صوتی آیفون به کمک هندزفری

اگر از هندزفری‌های بلوتوث استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی دستیار صوتی آیفون را اجرا کنید، آن هم بدون دست زدن به گوشی. مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا دقت کنید که هندزفری بلوتوثی شما به آیفون ایکس متصل شده باشد.

دکمه‌ی مرکزی هندزفری بلوتوث که برای برقراری تماس استفاده می‌شود را فشار دهید و نگه دارید. به جای برقراری تماس، صدای زنگی می‌شنوید و دستیار صوتی یا Siri اپل فعال می‌شود.

در این حالت می‌توان فرمان صوتی را به کمک میکروفون هندزفری بلوتوث به آیفون داد.