اخیراً مرورگرهای مطرح و محبوب، تبلیغات اینترنتی را به صورت پیش‌فرض مسدود کرده‌اند و البته تنظیماتی برای مسدود نکردن تبلیغات سایت‌های خاص نیز موجود است. در مرورگر پیش‌فرض آیفون و آیپد یعنی Safari اپل هم می‌توان جلوگیری از رهگیری تبلیغات را غیرفعال کرد. در ادامه به روش مسدود کردن رهگیری رفتار کاربر در مرورگر سافاری iOS 11 می‌پردازیم. با ما باشید. 

اپل در پاسخ به کمپانی‌های و آژانس‌های تبلیغات اینترنتی که در مورد مسدود کردن تکنولوژی رهگیری تبلیغاتی اعتراض کرده‌اند می‌گوید:

تکنولوژی رهگیری تبلیغاتی به قدری فراگیر شده که کمپانی تبلیغاتی می‌تواند از روی رفتار کاربر، بخش اعظم سوابق وب‌گردی وی را بازسازی کند. این اطلاعات بدون کسب اجازه جمع‌آوری می‌شود و برای تبلیغات هدف‌دار به کار می‌رود و اینگونه است که تبلیغات اینترنتی کاربران را در اینترنت دنبال می‌کنند.

چگونه رهگیری رفتار کاربر از طریق تبلیغات یا Ad Tracking مرورگر آیفون و آیپد را فعال کنیم؟

در سیستم عامل iOS 11 و مرورگر پیش‌فرض آن که سافاری است، می‌توان وب‌سایت‌ها را از دنبال کردن رفتار کاربر منع کرد و به این ترتیب تبلیغات اینترنتی که کدهایی برای دنبال کردن رفتار ما اجرا می‌کنند، راه به جایی نمی‌برند. مراحل زیر را طی کنید تا این ویژگی مفید فعال شود:

اپلیکیشن Settings آیفون یا آیپد را اجرا کنید.

در بخش Privacy and Security روی سوییچ گزینه‌ی Ask Website Not to Track Me را فعال کنید.