ریست کردن پسورد در ویندوز ۱۰ برای حساب‌های کاربری که به صورت محلی یا لوکال تعریف شده‌اند، نیاز به دیسک ریست کردن پسورد دارد که شاید کار کردن با این نوع دیسک‌ها کمی مشکل و عجیب به نظر برسد. خوشبختانه یک روش ساده برای ریکاوری رمز عبور در ویندوز ۱۰ وجود دارد که نیازی به نرم‌افزار و دیسک خاصی ندارد و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر از آخرین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، مراحلی که در ادامه شرح می‌دهیم را دنبال کنید تا رمز عبور فراموش‌شده‌ی خود را بازیابی کنید و به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

توجه کنید که آخرین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ در زمان نوشتن این مقاله، نسخه‌ی ۱۷۰۹ است که با نام بروزرسانی پاییزی ویندوز ۱۰ منتشر شده است. در این نسخه و نسخه‌های آینده، بدون وارد شدن به حساب کاربری و از طریق صفحه‌ی لاگین می‌توان رمز فراموش‌شده را تغییر داد و مشکل را حل کرد.

اگر از حساب کاربری مایکروسافت استفاده می‌کنید، قبلاً به روش ریست کردن رمز عبوری که فراموش کرده‌ایم، اشاره کردیم:

چگونه در صفحه‌ی لاگین ویندوز ۱۰، رمز عبور حساب مایکروسافت را بازیابی کنیم و تغییر دهیم؟

روشی که در ادامه بررسی می‌کنیم، صرفاً برای بازیابی کردن رمز حساب کاربری آفلاین کاربرد دارد و نه حساب مایکروسافتی.

چگونه رمز عبور حساب کاربری آفلاین را در ویندوز ۱۰ در صفحه‌ی لاگین تغییر دهیم؟

مثل همیشه رمزی که حدس می‌زنید صحیح است را وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید. زیر کادر وارد کردن رمز، hint یا راهنما و همین‌طور لینک Reset password را مشاهده خواهید کرد. به hint توجه کنید چرا که ممکن است رمز عبور خود را به خاطر بیاورید.

روی لینک ریست پسورد کلیک کنید. در صفحه‌ی جدید، می‌بایست به سوالات امنیتی که قبلاً در حساب کاربری آفلاین خود تعریف کرده‌اید، به درستی جواب دهید.

پس از وارد کردن پاسخ صحیح سوالات، روی دکمه‌ی Submit یا ثبت، کلیک کنید.

اکنون صفحه‌ی ریست کردن رمز عبور نمایان می‌شود. پسورد جدید را وارد کنید و روی دکمه‌ی Submit کلیک کنید، یک بار دیگر نیز پسورد جدید سوال می‌شود تا اشتباهی در تایپ کردن رخ نداده باشد. رمز عبور جدیدی که انتخاب کرده‌اید را یک بار دیگر تایپ کنید و روی Confirm password کلیک کنید.

اکنون رمز عبور جدید روی حساب کاربری شما اعمال شده است و می‌توانید با استفاده از آن وارد حساب کاربری آفلاین خود شوید.