در آیفون‌ها برای دسترسی به صفحه‌ی خانه، دکمه‌ی Home را فشار می‌دهیم اما در آیفون ایکس که سطح جلوی آن به کلی توسط نمایشگر اشغال شده و دکمه‌ی خانه‌ای در کار نیست چه باید کرد؟ روش‌های مختلفی برای دسترسی به صفحه‌ی خانه در آیفون X وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

ژست‌های حرکتی و حرکت‌های جاروبی در آیفون ایکس کمی متفاوت است چرا که دکمه‌ی فیزیکی خانه در سطح جلوی این گوشی وجود ندارد و طبعاً برخی امور را باید به کمک ژست‌های حرکتی جدیدی که اپل در نظر گرفته انجام داد و یکی از این موارد هم دسترسی به صفحه‌ی خانه است.

نحوه دیدن صفحه خانه در آیفون ۱۰ با ژست‌های حرکتی

اولین و ساده‌ترین روش، یک ژست حرکتی ساده است. برای دسترسی به صفحه‌ی خانه، مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا آیفون را روشن کنید و آن را آنلاک کنید. اگر اپ یا بازی‌ای در حال اجراست هم آیفون روشن و آنلاک‌شده محسوب می‌شود. به مرحله‌ی بعدی بروید.

انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید. حرکت جاروبی از پایین صفحه به بالا، صفحه‌ی خانه را نمایش می‌دهد. اگر به پایین صفحه دقت کنید، خطی ساده به عنوان دستگیره دیده می‌شود که برای همین عمل در نظر گرفته شده است.

اکنون در صفحه‌ی خانه هستید.

دسترسی به صفحه خانه در آیفون ایکس به کمک Assistive Touch

روش دوم برای دسترسی به صفحه‌ی خانه، فعال کردن قابلیتی به اسم Assistive Touch است که دکمه‌های مفیدی به صورت شناور روی نمایشگر قرار می‌دهد و امور را ساده می‌کند.

برای فعال کردن آن به مسیر زیر در اپلیکیشن Settings آیفون مراجعه کنید:

Settings > General > Accessibility > Assistive Touch

و روی سوییچ روبروی آن تپ کنید تا فعال شود.

در ادامه روی دکمه‌ای که ظاهر شده تپ کنید.

چند دکمه‌ی مفید برای دسترسی به بخش‌های مختلف نمایان می‌شود. Home و Control Center که پرکاربردترین موارد هستند را امتحان کنید. با تپ کردن روی Home به صفحه‌ی خانه منتقل می‌شوید.