کنترل سنتر یا پنل کنترل کردن تنظیمات آیفون که بسیار ساده و منظم طراحی شده، بخش مهم و کاربردی سیستم عامل iOS 11 محسوب می‌شود. روش دسترسی به Control Center در آیفون X یا همان آیفون ۱۰، مثل گذشته حرکت جاروبی از پایین صفحه به سمت بالا نیست چرا که این حرکت شما را به صفحه‌ی خانه هدایت می‌کند. در این مقاله نحوه دسترسی به کنترل سنتر در آیفون ایکس را بررسی می‌کنیم. ۷۲۴ پرس را برای یادگیری جدیدترین نکات و ترفند‌های استفاده از iOS (آیفون‌ها و آیپدها) دنبال کنید.

آیفون ایکس فاقد دکمه‌ی فیزیکی خانه است و همان‌طور که می‌دانید بازگشت به صفحه‌ی خانه، آنلاک کردن با حسگر اثر انگشتی که زیر دکمه‌ی خانه پنهان شده و برخی امور دیگر مثل قفل کردن صفحه روی یک اپلیکیشن خاص برای مدتی معین، همگی به کمک دکمه‌ی خانه صورت می‌گیرد. بنابراین در آیفون ایکس برخی کارکردها متفاوت است و حتی اپل را مجبور کرده که در طراحی iOS 11، برای آیفون‌های بعدی و شیوه‌ی استفاده از گوشی، راهکارهای جدید و متفاوتی بیاندیشد.

آموزش قفل کردن صفحه نمایش لمسی آیفون و نمایش یک اپ به صورت قفل‌شده و ثابت

یکی از موضوعات مهم هم دسترسی به کنترل سنتر است که روش متفاوتی دارد. در iOS 7 بخش Control Center معرفی شد و روش دسترسی به آن این بوده که با حرکت جاروبی از ضلع پایین نمایشگر به سمت بالا، ظاهر می‌شده است. این رویه تا چندی پیش نیز در تمام آیفون‌ها تکرار شده اما سرانجام در آیفون ۱۰ روش کار متفاوت شده است.

چگونه Control Center آیفون ایکس اپل را باز کنیم؟

ابتدا گوشی را آنلاک کنید تا نمایشگر روشن شود.

از گوشه‌ی بالا و سمت راست صفحه انگشت خود را به پایین بکشید. این حرکت جاروبی موجب بیرون آمدن کنترل سنتر می‌شود.

اکنون می‌توانید بخش‌های مختلف سخت‌افزار گوشی را به سادگی کنترل کنید. به عنوان مثال وای-فای یا بلوتوث را خاموش کنید، از حالت بی‌صدا استفاده کنید یا صدا و روشنایی را کم و زیاد کنید و ... .

 برای بستن کنترل سنتر، انگشت خود را از گوشه‌ی پایین و سمت راست صفحه به سمت بالا بکشید.

اگر حرکت جاروبی به سمت بالا را از گوشه‌ی سمت راست صفحه انجام ندهید هم کنترل سنتر بسته می‌شود ولیکن به صفحه‌ی خانه برمی‌گردید، نه به آخرین اپلیکیشنی که باز بوده است.