همیشه برای دسترسی به آخرین اپ‌های استفاده شده در آیفون می‌توان دکمه‌ی Home یا خانه را فشار داد اما این دکمه در سطح جلوی آیفون ۱۰ یا آیفون ایکس وجود ندارد. در این صورت چطور می‌توان به اپ‌های اخیر دسترسی پیدا کرد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

بخشی به اسم اپ‌های اخیر یا Recent Apps یکی از پرکاربردترین قسمت‌های سیستم عامل iOS و همین‌طور اندروید است چرا که کاربر همیشه در حال سوییچ کردن بین چند اپ پراستفاده است و بهترین روش برای دسترسی به این اپ‌ها، استفاده از Recent App و تپ کردن روی اپ موردنظر است.

نحوه مشاهده کردن اپ‌های اخیر در آیفون X اپل

در آیفون X اپل، دکمه‌ی خانه هم از سطح جلوی گوشی حذف شده و به این ترتیب روش دسترسی به اپلیکیشن‌های اخیر با دیگر آیفون‌ها متفاوت است. برای مشاهده کرده اپلیکیشن‌هایی که اخیراً اجرا کرده‌اید مراحل زیر را دنبال کنید:

گوشی خود را آنلاک کنید و به صفحه‌ی خانه بروید. با انگشت خود حرکت جاروبی از پایین صفحه به سمت بالا انجام دهید اما وقتی به اواسط صفحه رسیدید، انگشت خود را برندارید بلکه کمی مکث کنید. به این ترتیب سوییچ‌کننده‌ی اپ‌ها نمایان می‌شود.

در App Switcher نمایی تصویری از اپ‌هایی که اخیراً اجرا شده را خواهید دید. روی اپلیکیشن موردنظر تپ کنید.

چگونه برنامه‌هایی که قبلاً باز بوده را در آیفون ایکس اجرا کنیم؟

مراحلی که برای دیدن سوییچ‌کننده‌ی اپ‌ها ذکر شد را تکرار کنید. زمانی که نمای اپ‌های اخیر روی صفحه دیده می‌شود، روی صفحه تپ کرده و به سمت چپ یا راست اسکرول کنید. 

برای اجرا کردن یکی از اپلیکیشن‌هایی که قبلاً باز شده، روی تصویر مربوط به آن تپ کنید.

چگونه اپ‌هایی که در آیفون ایکس اجرا کرده‌ایم را ببندیم؟

برای بستن اپلیکیشن موردنظر، مراحل فوق را تکرار کنید اما به جای تپ کردن روی اپ، روی آن تپ کرده و مکث کنید تا آیکونی برای بستن اپ ظاهر شود. اگر روی آیکون منفی قرمز رنگ که گوشه‌ی اپ‌ها دیده می‌شود، تپ کنید، اپ موردنظر بسته می‌شود.