اپلیکیشن معروف Google Translate یکی از محبوب‌ترین اپ‌های اندروید برای ترجمه‌ی متون است. با استفاده از گوگل ترنسلیت می‌توان متنی که در اپ‌های مختلف اندرویدی دیده می‌شود را انتخاب کرد و ترجمه‌ی آن به زبان دلخواه را سریعاً مشاهده کرد. به عبارت دیگر گوگل ترنسلیت در هر اپ اندرویدی کار می‌کند. در ادامه با روش استفاده از Google Translate و قابلیت تپ کردن برای دریافت ترجمه، آشنا می‌شویم.

برخی کاربران عادت کرده‌اند که متن دلخواه را کپی کنند و سپس اپ گوگل ترنسلیت را اجرا کرده و در آن پیست کنند! برخی نیز وب‌سایت Google Translate را بوک‌مارک می‌کنند و مرتباً از سرویس تحت وب گوگل ترنسلیت استفاده می‌کنند که طبعاً روش کندتر و پیچیده‌تری است! می‌توان تنظیمات اپلیکیشن گوگل ترنسلیت را کمی تغییر داد تا فرآیند انتخاب متن و ترجمه، بسیار سریع و ساده شود.

چگونه از گوگل ترنسلیت در اپ‌های اندروید استفاده کنیم؟

به جای کپی و پیست کردن متن دلخواه، ابتدا اپلیکیشن Google Translate را اجرا کنید.

روی آیکون منو در گوشه‌ی بالای اپ تپ کنید و گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید.

روی گزینه‌ی Tap to Translate که به معنی تپ کردن برای ترجمه است، تپ کنید.

در صفحه‌ی بعدی، سوییچی برای فعال کردن قابلیت ترجمه با تپ کردن، وجود دارد. روی آن تپ کنید تا به حالت فعال تغییر وضعیت دهد.

اکنون به مرحله‌ی استفاده از این ویژگی جالب می‌رسیم. یکی از اپ‌ها که حاوی متن است را اجرا کنید، به عنوان مثال WhatsApp یا تلگرام و یا اینستاگرام. متنی که می‌خواهید ترجمه‌ی آن را مشاهده کنید، انتخاب کنید و سپس در منوی پاپ‌آپی که نمایان شده، گزینه‌ی Copy را انتخاب کنید.

آیکون اپلیکیشن Google Translate روی صفحه ظاهر می‌شود. روی آن تپ کنید تا ترجمه را دریافت کنید.