ویندوز سیستم عامل انعطاف‌پذیری است و در شرایط سخت هم می‌توان از آن استفاده کرد! اما در مقابل مکینتاش اپل از نظر طراحی واسط گرافیکی بهتر است و به خصوص فونت‌ها نمایش بهتری دارند و خواندن متن ساده‌تر است. اگر از کاربرانی هستید که کیفیت متن و نوشته‌ها در کامپیوتر ویندوزی، برایتان مهم است و می‌خواهید فونت‌ها شبیه به مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌های اپل، واضح و خوانا دیده شوند، می‌توانید با یک اپلیکیشن ساده کیفیت متن را بیشتر کنید.

بهبود کیفیت متن و نوشته‌ها در ویندوز با نرم‌افزار MacType

نرم‌افزار MacType را از وب‌سایت رسمی آن دانلود کنید. این نرم‌افزار از زبان انگلیسی حین نصب پشتیبانی می‌کند و نصب کردن آن نیز بسیار ساده است. حین نصب حالت Typical تنظیمات را انتخاب کنید و مراحل را تکمیل کنید.

پس از نصب نرم‌افزار، روی آیکون آن در منوی استارت یا دستاپ دبل‌کلیک کنید. برای ذخیره کردن تنظیمات مربوط به این نرم‌افزار، بهتر است روی گزینه‌ی Regisrty کلیک کنید. روی Next کلیک کنید.

در صفحه‌ی بعدی، پروفایل‌های مختلف برای بهینه کردن نمایش فونت‌ها وجود دارد. می‌توانید حالت پیش‌فرض یا Default را انتخاب کنید و در عین حال می‌توانید از گزینه‌هایی مثل LCD یا Win7 Opt استفاده کنید و پس از مدتی استفاده، در صورت عدم رضایت، یکی دیگر از پروفایل‌های بهینه‌سازی نمایش فونت‌ها را فعال کنید. توجه کنید که پس از انتخاب پروفایل، بهتر است سیستم ویندوزی را ری‌استارت کنید تا تغییرات کاملاً اعمال شود.

چگونه کیفیت نمایش فونت‌ها را به حالت اولیه برگردانیم؟

 اپلیکیشن MacType مثل اپ‌های یونیورسال ویندوز نیست بلکه مثل نرم‌افزارهای معمولی است و پس از نصب کردن، در لیست نرم‌افزارهای نصب‌شده در کنترل پنل و یا در اپلیکیشن Settings اضافه می‌شود. اما به نظر می‌رسد که نسخه‌ی فعلی مشکلی دارد و Uninstall کردن آن روش خاصی دارد.

برای حذف کردن اپلیکیشن MacType، به لیست کامل اپ‌ها در منوی استارت مراجعه کنید. گزینه‌ی مربوط به Uninstall کردن اپلیکیشن مک‌تایپ با نگاهی به آیکون سطل زباله‌ی آن، به راحتی قابل‌تشخیص است. روی آن کلیک کنید و مراحل حذف نرم‌افزار را دنبال کنید.

بعد از آن‌اینستال کردن MacType، سیستم را ری‌استارت کنید تا تغییرات انجام‌شده به وضعیت قبل برگردد.