سرویس دانش و فناوری

چگونه حجم فایل ویدیویی را قبل از ارسال در واتس‌اپ و تلگرام کم کنیم؟

کاهش سایز ویدیو

شاید ایده‌های زیادی برای ارسال یک فایل ویدیویی برای کسانی که در نزدیکی شما حضور دارند وجود داشته باشد، یکی از بهترین روش‌ها ارسال فایل بوسیله اپلیکیشن‌هایی مانند Shareit هستند که با شبکه وای‌فای، فایل را در سریع‌ترین زمان ممکن منتقل می‌کنند؛ اما زمانی که قصد ارسال فایل را برای یک شخص در راه دورتر دارید باید از طریق همین شبکه‌های اجتماعی اقدام کنید، هرچند شاید تلگرام همانند واتس‌اپ برای ارسال فایل سنگین مشکلی نداشته باشد، اما خوب اگر از اینترنت حجمی استفاده کنید این موضوع به یک معضل برای خودتان تبدیل می‌شود.

چگونه حجم یک فایل ویدیویی را کاهش دهیم؟

اپلیکیشن‌های بسیار زیادی در فروشگاه گوگل برای انجام چنین کاری وجود دارد؛ اما خوب بسیاری از آنها دارای باگ‌هایی هستند که سبب عملکرد نامناسب آنها می‌شود. یکی از اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه امتحان خود را به‌خوبی پس داده اپلیکیشن Video Converter است. این اپلیکیشن در دو نسخه lite و pro ارائه می‌شود. نسخه حرفه‌ای یک حالت از پیش تنظیم شده برای فشرده‌سازی فایل‌ها دارد که این امر موجب می‌شود در زمان بسیار صرفه‌جویی شود. اگرچه برای داشتن نسخه pro باید هزینه کنید. در صورت استفاده از نسخه لایت، خودتان باید کارها و تنظیمات مربوط به فشرده‌سازی ویدیو را انجام دهید.

برای شروع کار پس از نصب اپلیکیشن، وارد محیط آن شوید و ویدیو مورد نظر خود را وارد کنید. پس از انتخاب ویدیو، گزینه Convert که در پایین صفحه موجود است را تپ کنید. برای کاهش حجم می‌بایست رزولوشن، بیت‌ریت و نرخ فریم را کاهش دهید. تنظیمات توصیه شده، برای گزینه Res مقدار ۱۴۴*۱۷۶ و برای گزینه FPS مقدار ۲۳.۹۸  است.

سایر تنظیمات را دست نزنید زیرا آسیبی به فایل نخواهد رسید. بعد از انجام عملیات تبدیل حجم ویدیو و اجرا کردن ویدیو جدید به‌سختی می‌توانید متوجه کاهش کیفیت آن شوید و دلیل انتخاب این اپلیکیشن برای معرفی نیز همین موضوع است.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید