قابلیت جدید اینستاگرام دنبال کردن هشتگ‌هاست. هشتگ کلماتی است که با کاراکتر # در پست‌هایی که روی شبکه‌های اجتماعی گذاشته شده، ذکر می‌شود تا کاربر با کلیک رویشان، پست‌های دیگری که همان هشتگ را دارند، مشاهده کند. به عبارت دیگر هشتگ نوعی برچسب عمومی است. اینستاگرام قابلیت فالو کردن افراد را فراهم کرده تا بتوان موضوعاتی که برچسب خاصی دارند را بهتر دنبال کرد. در ادامه به روش فالو کردن هشتگ‌ها می‌پردازیم.

در شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام می‌توان برای پست‌ها هشتگ نوشت تا ساده‌تر توسط عموم کاربران دیده شوند. تاکنون در اینستاگرام هم مثل فیس‌بوک و توییتر، هشتگ صرفاً برچسبی برای پیدا کردن موضوعات مشابه بوده اما اکنون با دنبال کردن یک هشتگ، می‌توان موضوعات دلخواه را دنبال کرد.

چگونه هشتگ‌های اینستاگرام را فالو کنیم؟

  • برای فالو کردن هشتگ دلخواه، ابتدا به تب Search اپ اینستاگرام مراجعه کنید. موضوع موردنظر خود را با درج کاراکتر # تایپ کنید.
  • هشتگ‌های پیشنهادی در لیست دیده می‌شوند. روی مورد دلخواه تپ کنید.
  • روش دیگر این است که مستقیماً با تپ کردن روی هشتگ موردنظر به صفحه‌ی هشتگ بروید.
  • در نهایت در صفحه‌ی هشتگ روی دکمه‌ی Follow‌ تپ کنید.

هشتگ فالو شده در فید صفحه‌ی خانه نمایش داده می‌شود. اگر کسی پستی با هشتگ موردبحث بگذارد، آن پست را در صفحه‌ی خانه خواهید دید. در حال حاضر فیلتری برای محدود کردن پست‌ها وجود ندارد و این یعنی اگر هشتگی پرکاربرد را فالو کنید، صفحه‌ی خانه‌ی شما مرتباً تغییر می‌کند. به عنوان مثال بهتر است فعلاً هشتگ غذا یا #food را دنبال نکنید! مگر آنکه بروز شدن سریع صفحه‌ی خانه برایتان مهم نباشد.

برای آن‌فالو کردن هشتگ‌ها نیز مثل افراد عمل کنید، روی هشتگ تپ کنید و در صفحه‌ی هشتگ، روی دکمه‌ی Follow تپ کنید. منویی برای آن‌فالو کردن نمایان می‌شود. روی Unfollow تپ کنید.