هنوز هم درباره اینکه دستیار صوتی بنام کورتانا واقعاً مفید است یا خیر بحث‌های مختلفی را شامل می‌شود؛ آن هم با توجه به اینکه ۲ سال از عرضه ویندوز ۱۰ گذشته است. کاربران کورتانا را با سیری اپل مقایسه می‌کنند، اما هنوز موضوعاتی برای نگرانی از عدم توانایی این دستیار صوتی برای رقابت با Siri وجود دارد. بدون شک عملکرد کورتانا محدود است اما می‌تواند بهبود یابد. برای مثال، می‌توانید از آن برای باز کردن برنامه‌ها استفاده کنید.

 شاید یکی از دلایل شهرت نچندان خوب کورتانا یکسری اجبارها در استفاده از ابزارهای خاص مثل Bing و Edge باشد. می‌توانید کورتانا را مجبور کنید از مرورگر پیش‌فرض شما استفاده کند. حتی بهتر است که جیمیل، مخاطبین گوگل و تقویم آن را به کورتانا اضافه کنید. زیرا کورتانا بطور پیش‌فرض از Outlook ایمیل‌ها را می‌خواند. برای اضافه کردن گوگل و ابزار ذکر شده باید آنها را بعنوان یک سرویس به کورتانا اضافه کنید. البته برای این کار باید کورتانا را در سیستم خود فعال کنید، ضمن اینکه نیاز به آخرین نسخه ویندوز یعنی Fall Creators دارید.

 اما چگونه یک سرویس را به کورتانا اضافه کنیم؟

کورتانا را باز کنید و روی Notebook کلیک کنید.

در پنل دفترچه روی گزینه Connected Services کلیک کنید.

در صفحه باز شده Add Service را انتخاب کنید.

در لیست موجود کورتانا تنها جیمیل را به شما ارائه می‌کند؛ اما از همین طریق راهی برای دسترسی به دو ابزار دیگر نیز وجود دارد.

به حساب کاربری گوگل خود وصل شوید و به کورتانا اجازه دهید به داده‌های مورد نیاز دسترسی پیدا کند.

حریم خصوصی و دسترسی به داده‌ها

توجه ویژه‌ای به آنچه کورتانا برای دسترسی می‌خواهد داشته باشید؛ جزئیاتی که مدنظر کورتانا برای دسترسی به داده‌های جیمیل شما نیاز دارد را حتماً مطالعه کنید تا اگر زمانی قصد قطع کردن حساب کاربری خود را داشتید بدانید چه اطلاعاتی در اختیار کورتانا خواهد بود.