در اکوسیستم اپل، ویژگی جالب Continuity‌ برای ارتباط تنگاتنگ بین آیفون و آیپد و مک‌بوک‌ها و یا آی‌مک به کار می‌رود. به عنوان مثال به کمک Continuity‌ می‌توان از وسیله‌ای که سیستم عامل مکینتاش روی آن نصب شده (مک‌بوک) به آیفون متصل شد و تماس تلفنی برقرار کرد. به عبارت دیگر با وجود لپ‌تاپ اپل و یک آیفون، می‌توان از طریق لپ‌تاپ هم تماس تلفنی برقرار کرد. در ۷۲۴ ترفند امشب، به نحوه تماس گرفتن توسط مک‌بوک و از طریق آیفون، می‌پردازیم. با ما باشید.

فاصله‌ی مک‌بوک از آیفون و رفع موانع را جدی بگیرید

برای تماس گرفتن توسط مک‌بوک و از طریق آیفون، ابتدا به فاصله توجه کنید که کمتر از ۱۰ متر باشد. در واقع از بلوتوث کم مصرف یا Bluetooth Low Energy که به اختصار Bluetooth LE نیز گفته می‌شود، برای ارتباط بی‌سیم بین آیفون و مک‌بوک استفاده می‌شود و این ارتباط در فواصل زیاد و حتی در فواصل کمتر با وجود موانع، به درستی عمل نمی‌کند. بنابراین سعی کنید که آیفون در نزدیکی مک‌بوک قرار بگیرد و از طرفی بین این دو، موانع فلزی قرار ندهید.

نحوه دریافت تماس آیفون توسط مک‌بوک

دریافت تماس‌ها نسبتاً ساده است. اگر بلوتوث گوشی و مک‌بوک روشن باشد و با هم در ارتباط باشند، زمانی که کسی تماس می‌گیرد، نوتیفیکیشنی روی صفحه مشاهده می‌کنید. روی Accept کلیک کنید تا به تماس پاسخ دهید.

اگر هدستی به مک‌بوک وصل کرده باشید، می‌توانید از طریق آن صحبت کنید و اگر اینگونه نباشد، میکروفون داخلی مک‌بوک برای تماس استفاده می‌شود و صدا را نیز از طریق اسپیکر خواهید شنید.

اگر در اواسط مکالمه‌ی تلفنی تصمیم بگیرید که از مک‌بوک دور شوید و از آیفون برای ادامه‌ی مکالمه استفاده کنید، مشکلی وجود ندارد، کافی است روی گزینه‌ی Touch to Return to Call که در بالای صفحه و با پس‌زمینه‌ی سبز نمایان شده تپ کنید. به این ترتیب تماس تلفنی از طریق مک‌بوک قطع می‌شود و می‌توان مثل همیشه با آیفون مکالمه‌ی تلفنی را ادامه داد.

چگونه توسط مک‌بوک و آیفون تماس تلفنی برقرار کنیم؟ با استفاده از FaceTime

برای تماس گرفتن باید از اپلیکیشن‌های FaceTime یا Contacts که روی مک‌ها نیز نصب می‌شوند، استفاده کرد. به عنوان مثال زمانی که نرم‌افزار FaceTime را اجرا کرده‌اید، یکی از مخاطبین که قصد برقرار تماس تلفنی با وی را دارید، جست‌وجو کنید. 

در لیست نتایج روی آیکون تلفن کلیک کنید و سپس گزینه‌ی mobile که زیر Call Using iPhone است را انتخاب کنید.

تماس تلفنی به واسطه‌ی آیفون برقرار می‌شود و مک در نقش اسپیکر و میکروفون عمل می‌کند.

اگر شماره تماسی دارید و قبلاً آن را به عنوان یک کانتکت جدید تعریف نکرده‌اید، پس از وارد کردن کامل شماره، در لیست نتایج روی آیکون تلفن کلیک کنید و زیر عبارت Call Using iPhone نیز همان شماره برای برقراری تماس تلفنی وجود دارد. روی آن کلیک کنید تا تماس برقرار شود.

چگونه توسط مک‌بوک و آیفون تماس تلفنی برقرار کنیم؟ با استفاده از Contacts و نقشه

اگر از اپلیکیشن کانتکتس استفاده می‌کند و به آن عادت دارید هم روال کار مشابه است. در سمت چپ نام مخاطب را جست‌وجو کنید و روی مخاطب موردنظر کلیک کنید. در سمت راست اطلاعات وی و همین‌طور دکمه‌ی برقراری تماس تلفنی به شکل آیکون تلفن وجود دارد. روی آن کلیک کنید.

روش جالب دیگر این است که از نقشه استفاده کنید. اگر طراح وب شماره‌ی تماسی برای یک موقعیت جغرافیایی و مکان خاص وارد کرده باشد و آن را به عنوان شماره تلفن تعریف کرده باشد، می‌توان روی شماره کلیک کرد و در نتیجه مک برای برقراری تماس تلفنی از طریق آیفون وارد عمل می‌شود.