در اندروید می‌توان با استفاده از اپلیکیشن مخاطبین، به اشتراک‌گذاری کانتکت‌ها را به صورت گروهی انجام داد. این قابلیت جالب حتی برای ذخیره کردن بکاپ هم مفید است چرا که می‌توان تمام مخاطبین را به صورت یک فایل در محلی امن ذخیره و نگهداری کرد و پس از فلش کردن گوشی، به راحتی تمام مخاطبین را برگرداند. در ادامه به روش به اشتراک‌گذاری مخاطبین به صورت گروهی در اندروید می‌پردازیم.

منظور از به اشتراک‌گذاری گروهی این است که به جای ارسال تک‌تک مخاطبین به صورت جداگانه، اطلاعات تماس چندین مخاطب دلخواه را به یکباره برای دیگران ارسال کنیم. در حالی که در سیستم عامل اندروید برای به اشتراک گذاشتن فقط یک کانتکت می‌توان از روش‌های مختلفی مثل واتس‌اپ و ایمیل و حتی پیامک استفاده کرد، ارسال گروهی از مخاطبین روش خاص خود را دارد.

برای به اشتراک‌گذاشتن یک مخاطب از طریق پیامک در اندروید و iOS به مقالات قبلی ۷۲۴ ترفند مراجعه فرمایید:

با اپلیکیشن Share Contacts، لیستی ساده از مخاطبین و اطلاعات دلخواه، ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید 

اپلیکیشن Share Contacts یکی از اپ‌های رایگان برای به اشتراک‌گذاری مخاطبین است. این اپ را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

اپلیکیشن Share Contacts به صورت هوشمندانه تمام اطلاعات دلخواه در مورد مخاطبین مشخص‌شده را در قالب پیامک، ایمیل و از طریق واتس‌اپ و مسنجر و ... ارسال می‌کند. ابتدا باید مخاطبین موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس جزئیاتی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را مشخص کنید و در نهایت یک لیست ساده تشکیل می‌شود، درست مثل تصویر فوق. محدودیتی در تعداد موارد لیست وجود ندارد و می‌توان تعداد زیادی مخاطب را به صورت یک لیست طولانی ارسال کرد.

علاوه بر ارسال از طریق اپلیکیشن‌های مسنجر و پیام‌رسانی، می‌توان لیست طولانی را در حافظه نیز ذخیره کرد و به عنوان نسخه‌ی بکاپ از تمام کانتکت‌ها از آن استفاده کرد.

 ارسال کانتک‌ها به صورت گروهی با اپ Send Contacts

دومین اپلیکیشنی که برای ارسال مخاطبین به صورت گروهی مفید است، اپ Send Contacts است که به صورت رایگان در اختیار عموم قرار رفته است. این اپلیکیشن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید. در این اپلیکیشن هم برای ارسال مخاطبین دلخواه، ابتدا باید موارد دلخواه را تپ کرده و انتخاب کرد. تعداد آیتم‌های انتخاب شده ذکر می‌شود و به این ترتیب امکان خطا و در واقع احتمال اینکه مخاطبین اضافی انتخاب شده باشد، کاهش پیدا می‌کند.  

در نهایت برای ارسال کردن مخاطبین انتخاب‌شده، می‌توان اطلاعات را از طریق SMS برای یکی از مخاطبین ارسال کرد. ارسال از طریق مسنجر فیس‌بوک نیز پیش‌بینی شده است.

تنها اشکال Send Contacts این است که نمی‌توان جزئیاتی که به اشتراک گذاشته می‌شود را به دلخواه انتخاب کرد و در واقع تمام اطلاعات کانتکت‌ها در اختیار دیگران قرار می‌گیرد.

 

ContactBox اپی برای به اشتراک‌گذاری لیست مخاطبین و همگام‌سازی و بروز کردن آن

سومین اپلیکیشن جالب برای ارسال گروهی مخاطبین، اپ ContactBox است. این اپ هم به صورت رایگان در گوگل پلی برای دانلود قرار داده شده است. محدودیت اصلی این اپلیکیشن این است که برای ارسال مخاطبین انتخاب‌شده می‌بایست طرف مقابل هم اپ را نصب کرده باشد. به عبارت دیگر این اپ برای کاربرانی که یک اداره و سازمان کار می‌کنند، مناسب است و نه تمام کاربران.

با کانتکت‌باکس می‌توان لیستی از مخاطبین موردنیاز کارمندان و افراد نزدیک تهیه کرد و هر زمان که لازم باشد، لیست را بروز و همگام‌سازی کرد. در نتیجه دیگران نیز لیست بروز را دریافت می‌کنند و همواره اطلاعات مخاطبین، بروز خواهد بود.

از دیگر قابلیت‌های ContactBox می‌توان به برقرار تماس تلفنی، ارسال پیامک و ایمیل از طریق خود اپ به صورت مستقیم، اشاره کرد.