سازندگان اینستاگرام به‌تازگی یک ویژگی جدید بنام Remix Photos به قابلیت‌های این اپلیکیشن اضافه کرده‌اند که برای دسترسی به آن باید اپلیکیشن را به آخرین نسخه آپدیت کنید. ویژگی Remix سبب جذاب شدن پیام‌های دایرکت می‌شود، بصورتی که شما می‌توانید با ارسال یک تصویر، به تصویر ارسال شده توسط دوستانتان پاسخ دهید. عکسی که بعنوان پاسخ ارسال می‌کنید می‌تواند ویرایش شود و از ابزار متن، برچسب و ... بهره‌مند خواهد بود.

نحوه استفاده از ویژگی ریمیسک تصاویر

زمانی‌که اینستاگرام را آپدیت کردید، وارد آن شوید؛ به بخش پیام‌های دایرکت بروید و یکی از مکالمات خود با دوستانتان را باز کنید. روی گزینه Reply یا پاسخ که در پایین عکس یا ویدیو ارسال شده توسط دوستتان تپ کنید. با این کار به دوربین تلفن منتقل می‌شوید، حالا می‌توانید یک عکس از خود یا هر چیزی که با موضوع عکس ارسالی دوست شما مرتبط است تهیه کنید. پاسخ شما می‌تواند در هر جای عکس ارسالی قرار بگیرد.

عکس تهیه شده میتواند  شامل یکی از دو حالت boomerang و superzoom باشد. لازم به ذکر است در صورتی‌که روی عکس یا فیلم تپ کنید، نیمه بالایی عکس شما را فرامی‌گیرد.

همانطور که قبلاً گفته شد بعد از تهیه عکس می‌توانید آن را ویرایش کنید و متن، استیکر و... به آن اضافه کنید؛ زمانی‌که قصد دارید عکس را ارسال کنید، دو حالت پیش روی شما است که باید یکی را انتخاب کنید. در حالت اول می‌توانید به دوست خود نیز اجازه دهید تا با همین روش شما به پیامتان پاسخ دهد. در حالت دوم نیز می‌توانید او را محدود کنید تا تنها پاسخ شما به تصویر ارسال توسط خود را ببیند.

یک نکته مهم درباره عکسی که قرار است برای پاسخ به تصاویر ارسالی در پیام‌های دایرکت انتخاب شود این است که همانند عکس‌های استوری، یا می‌توان همان لحظه عکس بگیریم یا از تصاویری که در ۲۴ گذشته در حافظه تلفن ذخیره شده‌اند استفاده کنیم. گزینه‌های مربوط به تصاویر ریمیکس تنها برای این ویژگی فعال است، این درحالیست که انتخاب چنین اسمی برای این ویژگی از سوی اینستاگرام کاملاً عجیب است، اما خوب اینطور به‌نظر می‌رسد اضافه کردن چنین ویژگی‌هایی در بخش پیام‌های دایرکت، ترفندی از سوی اینستاگرام برای هرچه بیشتر درگیر کردن کاربران با بخش پیام‌رسان این اپلیکیشن محبوب است.