به اشتراک‌گذاری مخاطبین در اندروید و iOS از طریق پیامک بسیار ساده است و دردسرهای خواندن شماره تماس از طریق ارتباط تلفنی را ندارد! همه‌چیز دقیق و در قالب یک پیامک ارسال می‌شود و طرف مقابل به راحتی شماره تماس و نام و نام خانوادگی مخاطب را در اپ Contacts گوشی خود اضافه می‌کند. این بار نحوه ارسال شماره تماس و اطلاعات یکی از کانتکت‌ها را در iOS و به بیان دیگر در آیفون و آیپد بررسی می‌کنیم.

در مقاله‌ی قبلی موضوع به اشتراک‌گذاری مخاطب در اندروید را بررسی کردیم و با حالت استاندارد vCard آشنا شدیم:

نحوه استفاده از پیامک برای ارسال اطلاعات مخاطبین در اندروید

اکنون به روش ارسال مخاطب برای دیگران در محصولات اپل می‌پردازیم.

چگونه در آیفون اطلاعات مخاطب را از طریق پیامک برای دیگران ارسال کنیم؟

ابتدا گوشی خود را آنلاک کنید و اپلیکیشن مخاطبین یا Contacts آن را با تپ کردن روی آیکون آن و یا استفاده از قابلیت جستجو، پیدا کرده و اجرا کنید.

در اپ مخاطبین از نوار بالای صفحه برای پیدا کردن مخاطبی که می‌خواهید اطلاعات تماسش را برای دیگران ارسال کنید، استفاده کنید. کافی است بخشی از نام یا نام خانوادگی وی را وارد کنید.

در ادامه در لیست نتایج، روی نام مخاطب تپ کنید.

در صفحه مشخصات مخاطب، گزینه‌ی Share Contact برای شیر کردن پیش‌بینی شده است، روی آن تپ کنید.

چند گزینه و روش برای به اشتراک‌گذاری موجود است. به عنوان مثال می‌توان با ایمیل از طریق اپ Mail‌ و همین‌طور جیمیل، این کار را انجام داد. روی Message تپ کنید چرا که هدف، ارسال از طریق پیامکی ساده است.

اطلاعات مخاطب در قالب فرمت استاندارد به اپ پیامک ارسال شده و آماده‌ی ارسال می‌شود. کافی است گیرنده را با تپ کردن روی آیکون + در فیلد To: بالای صفحه، مشخص کنید و پیامک را ارسال کنید.