گاهی برخی کاربران فضای مجازی در وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، کلمات ناشایستی به کار می‌برند و چاره‌ای جز نادیده گرفتن و یا مسدود کردن کلمات خاص، باقی نمی‌ماند. در این مقاله به روش مسدود کردن و در واقع بی‌صدا یا Mute کردن کلمات توهین‌آمیز و ناپسند در Twitter می‌پردازیم.

در شبکه‌ی اجتماعی توییتر این قابلیت فراهم شده که هر کلمه‌ی دلخواهی را بی‌صدا کنیم و از شر مزاحمت‌های خاص خلاص شویم. نه تنها کلمات زشت و ناپسند، بلکه برخی کلمات معمولی و اسامی هم ممکن است از نگاه کاربر مزاحم باشد. می‌توان هر کلمه‌ی دلخواهی و همین‌طور هر جمله‌ یا هشتگی را در لیست بی‌صداها اضافه کرد و به این ترتیب در تب نوتیفیکیشن‌ها، اثری از توییت‌هایی با این کلمات و جملات و یا هشتگ‌ها وجود نخواهد داشت. حتی می‌توان نام‌های کاربری را بی‌صدا کرد تا اگر در توییتی به کاربر موردنظر اشاره شده، توییت موردبحث از دید ما پنهان بماند.

 نحوه مسدود کردن کلمات و جملات در توییتر

ابتدا وارد حساب خود در وب‌سایت توییتر شوید. در بالای صفحه روی آیکونی که تصویر پروفایل شماست، کلیک کنید.

از منو گزینه‌ی Settings and privacy را انتخاب کنید.

قدم بعدی کلیک کردن روی Muted words است.

روی دکمه‌ی Add کلیک کنید.

در فیلدی که نمایان شده، کلمه‌ی موردنظر خود را تایپ کنید. می‌توانید تیک Home timeline و همین‌طور نوتیفیکیشن‌های مربوط به همه یا From anyone را بزنید تا کلمات وارد شده هم در صفحه‌ای خانه و هم در نوتیفیکیشن‌ها مسدود شود. مدت زمان مسدود کردن را می‌توان ۲۴ ساعت، ۷ روز یا ۳۰ روز و حتی همیشه یا Forever انتخاب کرد.

توجه کنید که تایپ کردن جمله نیز از همین روش صورت می‌گیرد و کافی است به جای کلمه، جمله تایپ کنید.