مشکل به صدا در نیامدن زنگ ساعت یا Alarm در iOS 11 یکی از مشکلاتی است که کاربران آیفون و آیپد گاهی گزارش می‌کنند. چند علت و راه حل مختلف برای حل مشکل زنگ زدن ساعت وجود دارد که در این مقاله به آن می‌پردازیم. با ما باشید.

احتمالاً iOS 11 باگی در بخش زنگ ساعت یا همان آلارم دارد که مانع کارکرد صحیح آن می‌رود. طبعاً برای حل باگ‌های نرم‌افزاری که در سیستم عامل یا اپ‌ها موجود است، باید از بروزرسانی‌ها استفاده کرد و یا مشکل را به سازنده گزارش کرد و منتظر بروزرسانی و حل باگ‌های موجود بود. در مورد iOS 11 هم اولین چاره‌ای که پیشنهاد می‌کنیم این است که سیستم عامل گوشی یا تبلت خود را به نسخه‌ی 11.2 آپدیت کنید.

در خصوص روش بروزرسانی محصولات اپل قبلاً مقاله‌ای کامل تهیه کردیم:

آموزش بروزرسانی آیفون و آیپد، چگونه سیستم عامل iOS را بروز کنیم؟

اگر حین بروزرسانی با مشکل مواجه شده‌اید بهتر است به مقاله‌ی زیر نیز سری بزنید:

روش‌های حل مشکل Unable to install update حین بروزرسانی آیفون و آیپد

راه حل بعدی برای مشکل زنگ نزدن آلارم آیفون: ریبوت یا خاموش و روشن کردن

حین ری‌استارت کردن گوشی و تبلت، معمولاً سیستم عامل با پاکسازی کش و اجرای مجدد سرویس‌ها و اپ‌های پس‌زمینه، کاملاً نوسازی می‌شود. بنابراین بد نیست ری‌‌بوت کردن یا به عبارت دیگر ری‌استارت کردن گوشی را امتحان کنید. اگر این روش پاسخ‌گو نبود، خاموش کردن و پس از لحظاتی روشن کردن را هم آزمایش کنید. برخی مشکلات و باگ‌ها با این روش برطرف می‌شود ولیکن پس از مدتی ممکن است دوباره با مشکل مواجه شوید. به عبارت دیگر این یک راه‌حل موقتی است.

حذف کردن Alarm و اضافه کردن زنگ جدید

گاهی مشکلات نرم‌افزاری بخش ساعت، با حذف و اضافه کردن مجدد آلارم برطرف می‌شود. بنابراین زنگی که برای ساعتی مشخص تنظیم کرده‌اید را حذف کنید و به جای آن یک زنگ جدید ایجاد کنید. برای حذف کردن آلارم‌های قبلی، ابتدا اپلیکیشن ساعت یا Clock را اجرا کنید و به تب Alarm مراجعه کنید. روی گزینه‌ی Edit در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید و سپس روی آیکون - که کنار آلارم‌ها قرار گرفته تپ کنید تا حذف شوند. در ادامه با تپ کردن روی آیکون + در بالای صفحه، می‌توانید آلارم‌های جدید ایجاد کنید.

تغییر صدای زنگ آلارم آیفون و آیپد

راه حل بعدی این است که صدای زنگ را بررسی کنید و در صورت نیاز تغییر دهید. ممکن است فایل صدای قبلی خراب شده باشد و هیچ صدایی پخش نشود! در این صورت آلارم درست عمل کرده اما فایل صدا علت بروز مشکلات است.

برای تغییر صدای آلارم می‌بایست از اپلیکیشن Clock استفاده کرد. در این اپ روی تب Alarm تپ کنید و سپس روی Edit تپ کنید. در ادامه یکی از آلارم‌هایی که در لیست زنگ‌ها تعریف شده را انتخاب کنید. در صفحه‌ی ویرایش آلارم، یکی از گزینه‌ها Sound است. روی آن تپ کرده و صدای دیگری را انتخاب کنید.

افزایش صدای زنگ آلارم آیفون و آیپد و غیرفعال کردن Do Not Disturb

اگر صدای زنگ را نمی‌شنوید، ممکن است تنظیمات صدای گوشی یا تبلت به درستی صورت نگرفته باشد و صدا بسیار کم باشد. برای تغییر بلندی صدای آلارم، روی آیکون چرخدنده‌ای اپ Settings تپ کنید. در تنظیمات نیز روی Sounds تپ کنید.

در صفحه‌ی تنظیمات صداها، یکی از موارد، اسلایدری با توضیح Ringer and Alerts است. این اسلایدر را به سمت راست حرکت دهید. بهتر است سوییچ Change with Buttons را نیز در حالت فعال قرار دهید تا صدای زنگ تلفن و آلارم به کمک دکمه‌ی ولوم بالا و ولوم پایین نیز قابل‌تنظیم باشد.

در نهایت یادتان باشد که حالت بی‌صدا یا مزاحم نشوید را غیرفعال کنید چرا که بسیاری صداها در این حالت خاص، غیرفعال می‌شود. برای زمان‌بندی کردن Do Not Disturb‌ به مقاله‌ای که قبلاً در این رابطه تهیه کردیم توجه کنید:

چگونه حالت بی‌صدا یا Do Not Disturb آیفون را زمان‌بندی کنیم؟