کاربر Gmail سلام. امروز شما چیزهایی که بسیار جالب و ارزش به اشتراک‌گذاری را دارند را خواهید آموخت. امروزه دستورالعمل‌های تکنولوژی در Gmail متمرکز است. پس از خواندن این مقاله، نحوه‌ی پاک کردن Gmail Trash را خواهید آموخت. Gmail یکی از بهترین سکوهای (Platforms) ایمیل با داشتتن ویژگی‌های قدرتمند است. مانند هر پلتفرم ایمیل، همیشه یک سطل زباله (Trash) وجود دارد. در صورتی که نمی دانید سطل زباله در Gmail چیست، آن را به شما توضیح خواهم داد. لطفا در ادامه ما را همراهی کنید.

Gmail Trash به معنای واقعی کلمه یک سطل زباله است. جایی که شما تمام ایمیل‌های قدیمی، ناراحت کننده، ناخواسته، هرزنامه‌ها (Spams) را قرار می‌دهید. همانند زباله‌های معمولی، که برای مدت کم نگهداری می‌شوند.

آیا می‌خواهید زباله‌های GmailTrash را حذف کنید؟ به خواندن ادامه دهید!

در سناریو زندگی واقعی، نگهداری طولانی مدت آشغال‌ها منجر به بوی بد می‌شود که اصلا جالب نیست. حالا برگردید به Gmail. در حالت عادی همیشه به دنبال دکمه Delete می‌گردیم تا ایمیل را حذف کنیم اما دیگر مفید نیست. آیا واقعاً Gmail Trash را همانند زباله‌های فیزیکی بررسی می‌کنیم؟ Gmail Trash در واقع بسته‌هایی از چیزهای کهنه است (به دلیل اینکه شما آن‌ها را حذف کردید). ایمیل‌های بیشتری که حذف می‌کنید، سطل زباله‌ی شما بیشتر پر می‌شود. حالا چند لحظه فکر کنید. آیا می‌توانید بفهمید از اولین روزی که حساب Gmail خود را باز کردید چند ایمیل را حذف کردید؟ خب این جواب برای شما بهتر است.این رقم می‌تواند بین ۱۰۰۰۰ و یا حتی ۲۰۰۰۰ باشد. چرا شما زباله‌های ایمیل را برای مدت زیادی نگهداری کنید؟ مثل این می‌ماند که شما خونه‌ی خودتان را تمیز کنید و مقداری زباله را برای مدت زیادی در جای خاصی نگهداری کنید. به هر حال تعدادی زباله ممکن است در ایمیلتان باشند که مورد استفاده قرار بگیرند، اما شما آن را حذف کردید. پس چرا آن ها از بین نمی روند؟

Trash آنچه که شما حذف کردید را نگهداری می کند. بنابراین شما می‌توانید هر زمان که خواستید از آن‌ها استفاده کنید. حالا که شما متوجه شدید زباله در Gmail چگونه کار می‌کنند، اجازه دهید در ادامه به آموزش آن بپردازیم.

چگونه  GmailTrash را خالی کنیم؟

زباله‌های ایمیل مقداری از فضای شما را اشغال می‌کنند و هرچه بیشتر آن‌ها را نگهداری کنید، فضای غیر ضروری بیشتری نیاز دارند‌. شما باید بررسی کنید اگر ایمیلی که در آینده ممکن است به آن احتیاج پیدا کنید حذف شده بود، می‌توانید به صورت دستی آن را جست و جو کنید.

برای خالی کردن Gmailtrash مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد حساب کاربری Gmail خود شوید.
  • بر روی More کلیک کنید.

empty gmail trash

  • سپس روی Trash کلیک کنید.

empty gmail trash

  • در بخش سطل زباله، شما در بالا یک پیغام را می‌بینید و یک دکمه که روی آن نوشته: EMPTY TRASH NOW بر روی آن کلیک کنید.

empty gmail trash

  • یک پیغام دیگر نمایش داده می‌شود که از شما سوال می‌کند اگر واقعاً می‌خواهید که تمام ایمیل‌های درون زباله حذف شود تایید کنید. بر روی "OK" کلیک کنید تا تمام ایمیل‌ها از زباله پاک شود و این چگونگی خالی کردن Gmail Trash به آسانی است.

empty gmail trash

پرسش و پاسخ‌های متداول

سوال) آیا باید همیشه سطل زباله‌ام را به صورت دستی خالی کنم؟

جواب) خوب است همیشه سطل زباله خود را برای صرفه جویی در فضا و حذف ایمیل‌های ناخواسته خالی کنید.

سوال) آیا می‌توانم ایمیل‌ها را به طور دائمی با یک کلیک حذف کنم؟

جواب) نه، ایمیل‌هایی که شما حذف کردید، باید به سطل زباله بروند. ضروری است چون در صورتی که نظرتان عوض شود بتوانید ایمیل‌های حذف شده را بازیابی کنید.