یکی از روش‌هایی که اپل برای شناسایی اپلیکیشن‌های مفید و محبوب در نظر گرفته، App Rating یا امتیازدهی به اپ‌ها توسط کاربران است. در iOS حین استفاده از برخی اپ‌ها، پیام درخواست ثبت نظر نمایان می‌شود و کاربر می‌تواند امتیاز خوبی به اپلیکیشن بدهد و در نتیجه اپ در اپ استور، بیش از پیش دیده می‌شود و کاربران بیشتری آن را دانلود و نصب می‌کنند. می‌توان App Rating را به کلی غیرفعال کرد و به هیچ اپلیکیشنی امتیاز نداد! در ادامه به روش این کار می‌پردازیم.

امتیاز دادن به اپ‌های خوب یا بد، روش خوبی برای معرفی اپ به دیگر کاربران است اما گاهی پیام امتیاز دادن به اپ‌ها موجب گله و شکایت کاربر می‌شود و به این فکر می‌افتد که شاید اگر ثبت امتیاز اپ‌ها موجود نبود، بهتر بود! توصیه می‌کنیم که همیشه برای اپ‌های خوب و بد، امتیاز منطقی در نظر بگیرید و آن را ثبت کنید تا به دیگر کاربران برای پیدا کردن اپ‌های خوب کمک کنید اما اگر به فکر رهایی از سیستم ثبت امتیاز هستید، مراحل زیر را دنبال کنید. توجه کنید که در iOS 10 و نسخه‌های بعدی می‌توان در اپ استور درخواست امتیاز دادن به اپلیکیشن‌ها را غیرفعال کرد.

  • ابتدا روی آیکون چرخدنده‌ای‌شکل اپلیکیشن Settings در صفحه‌ی خانه تپ کنید.
  • در تنظیمات روی iTunes & App Store تپ کنید.
  • اسکرول کنید و روی سوییچ In-App Ratings & Reviews تپ کنید تا در حالت غیرفعال قرار گیرد.

اکنون اغلب اپ‌ها از نمایش درخواست ثبت امتیاز خودداری می‌کنند اما اپ‌هایی که از این ویژگی مفید پشتیبانی نکرده‌اند، همچنان درخواست ثبت امتیاز نمایش می‌دهند که تعدادشان زیاد نیست. در مورد این اپ‌های خاص برای جلوگیری از تکرار نظرسنجی، زمانی که درخواست امتیاز نمایان می‌شود، امتیاز موردنظر خود را به اپ بدهید و اگر گزینه‌ای برای به خاطر سپردن شما و نظرتان وجود دارد، تیک آن را اضافه کنید تا نظرسنجی بار دیگر تکرار نشود.