یکی از قابلیت‌هایی که در آیفون X یا همان آیفون ۱۰ اپل پیش‌بینی شده، Reachability است. با فعال کردن این ویژگی، آیکون‌های روی صفحه نمایش، به پایین صفحه جابجا می‌شود تا بتوان با یک دست هم به راحتی از گوشی استفاده کرد. در سایر آیفون‌ها با استفاده از دکمه‌ی خانه می‌توان ریچ‌ابیلیتی را فعال کرد اما در آیفون ۱۰ چیزی به اسم دکمه‌ی خانه در سطح جلوی گوشی وجود ندارد و روال کار متفاوت است.

به جای استفاده از دکمه‌ی خانه برای فعال کردن قابلیت Reachability در آیفون جدید اپل، می‌بایست از ژست حرکتی خاصی استفاده کرد. اما قبل از فعال کردن این قابلیت، باید به اپلیکیشن تنظیمات رجوع کنیم و آن را در تنظیمات نیز فعال کنیم.

چگونه جابجایی آیکون‌ها به پایین صفحه را در آیفون ۱۰ فعال کنیم؟

گوشی خود را آنلاک کنید و در صفحه‌ی خانه روی آیکون چرخدنده‌ای اپ Settings تپ کنید.

در تنظیمات روی General تپ کنید.

در تنظیمات عمومی نیز روی Accessibility تپ کنید.

در این صفحه سوییچی به اسم Reachability وجود دارد. روی آن تپ کنید تا به حالت فعال تغییر کند و به عبارت دیگر سبز شود.

چگونه جابجایی آیکون‌ها به پایین نمایشگر آیفون X را با ژست حرکتی فعال کنیم؟

پس از فعال کردن قابلیت Reachability در تنظیمات آیفون X اپل، روی دستگیره‌ی کوچکی که در پایین صفحه دیده می‌شود تپ و مکث کنید. این دستگیره تنها در صفحه‌ی خانه یا Home‌ و همین‌طور برخی اپلیکیشن‌های اصلی آیفون دیده می‌شود و در سایر اپ‌ها اثری از آن نمی‌بینیم.

قدم بعدی این است که با حرکت جاروبی به سمت پایین، Reachability‌ را فعال کنیم تا آیکون‌های بالای صفحه به سمت پایین حرکت کنند. می‌توانید با حرکت جاروبی به سمت بالا و پایین در پایین صفحه نیز همین کار را انجام دهید.

پس از فعال شدن Reachability‌ وضعیت قرار‌گیری آیکون‌ها به صورت زیر خواهد بود:

برای غیرفعال کردن ریچ‌ابیلیتی کافی است یکی از اپ‌ها را اجرا کنیم و یا ژست حرکتی دیگری انجام دهید. چیدمان به حالت عادی تغییر خواهد کرد. به عبارت دیگر Reachability موقتاً نمایش آیکون‌ها را به سمت پایین صفحه متمایل می‌کند و همیشگی نیست.