اخیراً باگ مهمی در نسخه‌ی ۱۱ سیستم عامل iOS کشف شده که کاربران بسیاری را گرفتار کرده است. اگر آیفون یا آیپد شما هم مشکل داغ شدن شدید و سپس ریست شدن پیدا کرده است، ادامه‌ی این مقاله را مطالعه کنید.

روی دوم دسامبر سال ۲۰۱۷ روز عجیبی برای کاربران آیفون و آیپد بوده چرا که باگ موجود در نسخه‌ی جدید iOS در این روز خاص آثار خود را نشان داده است. معمولاً حین نمایش نوتیفیکیشن‌هایی که به نوعی تاریخ و زمان‌بندی در آن نقش دارد، باگ موجود موجب استفاده‌ی شدید از پردازنده شده و گوشی پس از مدتی کوتاه کاملاً داغ می‌شود و در نهایت برای جلوگیری از خرابی سخت‌افزاری، ریست می‌شود.

به عنوان مثال اگر اپی مثل بازی‌ها را روی سیستم خود نصب کرده‌اید و قرار است نوتیفیکیشنی با مضمون: مدتی است به ما سر نزده‌اید، دریافت کنید، بهتر است در انتظار داغ شدن و ریست شدن آیفون باشید! اما نوتیفیکیشنی مثل: دوست شما عکس جدیدتان را لایک کرده است، به تاریخ مربوط نیست و مشکلی ایجاد نمی‌شود.

اما ببینیم Apple برای حل این مشکل بزرگ و جدی چه پیشنهادی کرده است:

  • وسایل خود را به iOS 11.2‌ آپدیت کنید. بعد از تپ کردن روی گزینه‌ی Download and Install، دانلود ادامه پیدا می‌کند و حتی اگر بدنه‌ی گوشی کمی داغ شده و قرار است ری‌استارت شود هم مشکلی وجود ندارد چرا که پس از ری‌استارت، می‌توانید دانلود را ادامه دهید و از سر گرفته نمی‌شود.

به این ترتیب با دو یا چند بار ری‌استارت شدن می‌توان آپدیت جدید را دانلود و نصب کرد. اما اگر مشکل فوق‌العاده جدی است می‌توان یک راهکار دیگر را نیز در دستور کار قرار داد:

  • روی Settings تپ کنید و گزینه‌ی Notification را در تنظیمات انتخاب کنید.
  • روی اپ‌هایی که نوتیفیکیشن نشان می‌دهند و در ادامه گوشی داغ می‌شود، تپ کنید و سوییچ Allow Notifications را در حالت غیرفعال قرار دهید. این کار را برای تک‌تک اپ‌ها انجام دهید تا موقتاً نمایش نوتیفیکیشن متوقف شود.
  • گوشی یا تبلت را به iOS 11.2 بروز کنید.
  • قدم آخر این است که پس از بروزرسانی، وضعیت نمایش نوتیفیکشن‌ها را به حالت قبل برگردانیم تا نوتیفیکشن‌ها مجدداً فعال شوند.