در بخش قبلی این مقاله به روش‌های حل مشکل آنتن‌دهی و سرعت پایین اینترنت اشاره کردیم. در این بخش نیز با روش‌های دیگر مثل استفاده از سیگنال بوستر و مودم 4G آشنا می‌شویم. با ما باشید.

بخش‌های این مقاله:

باتری گوشی را شارژ کنید

متصل شدن به دکل‌های تلفن همراه و همین‌طور جست‌وجو کردن دکل‌های اطراف برای پیدا کردن وضعیت بهینه، نیازمند مصرف باتری است. در برخی گوشی‌ها زمانی که شارژ باتری کم می‌شود، حالتی برای کاهش مصرف باتری فعال می‌شود و در این حالت خاص، برخی موارد زیر بسته به نظر سازنده‌ی گوشی و سیستم عاملی که نصب شده، اتفاق می‌افتد:

  • کاهش جست‌وجو برای دکل‌های مخابراتی با آنتن‌دهی یا سرعت بهتر
  • خاموش کردن برخی بخش‌های سخت‌افزار مثل بلوتوث و NFC در صورت بی‌کاری
  • کاهش روشنایی صفحه نمایش
  • بستن اپ‌های بی‌استفاده و برخی اپ‌ها که در پس‌زمینه اجرا شده‌اند
  • غیرفعال کردن نوتیفیکیشن یا ارسال نوتیفیکیشن
  • چک کردن برای بروزرسانی‌های جدید

بنابراین سعی کنید شارژ گوشی به کمتر از ۲۰ درصد نرسد که علاوه بر افزایش عمر باتری در درازمدت، ممکن است روی قدرت آنتن گوشی و سرعت اینترنت نیز موثر باشد.

آنتن‌های گوشی را به روش‌های مختلف مسدود نکنید

در بخش اول این مقاله به موانع بزرگی مثل ساختمان‌ها و اتاقی پر از اجسام و سطوح فلزی اشاره کردیم. در گوشی‌های امروزی، آنتن مثل گوشی‌های قدیمی بزرگ نیست و از بدنه بیرون نزده است بلکه کوچک و ساده است و طبعاً مسدود کردن آن نیز راحت است! به عنوان مثال اگر گوشی را عمودی نگه داریم و دست در قسمت پایینی باشد، معمولاً سد راه آنتن که در بالای گوشی است، نمی‌شود.

اما اگر گوشی را افقی بگیریم و دست را روی بخش بالای گوشی قرار دهیم، احتمالاً آنتن‌دهی را کاهش داده‌ایم چرا که در اغلب گوشی‌ها، آنتن در بالای بدنه پنهان شده است. برخی گوشی‌های پیشرفته‌تر برای حل این معضل، دو آنتن در بخش‌های مختلف دارند و شاید این راهکار هیچ اثری در قدرت آنتنشان نداشته باشد.

در نقاط شلوغ و پرجمعیت سرعت اینترنت کمتر است

تصور کنید در مراسمی شرکت کرده‌اید که هزاران نفر حضور دارند و طبعاً زمانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، همگی به یک یا چند دکل خاص متصل می‌شوند و سرعت بین هزاران مشترک، تقسیم می‌شود. اتفاقی که می‌افتد این است که با وجود اینکه قدرت آنتن عالی است، سرعت اینترنت کم است!

برای حل مشکل به جای تست کردن راهکارهای متعدد، کافی است صبر کنید و آن محل را ترک کنید. به عبارت دیگر رقابت بر سر تقسیم پهنای باند در این شرایط، بی‌فایده است.

از وای-فای برای تماس تلفنی استفاده کنید

یکی از قابلیت‌هایی که در برخی محصولات و همین‌طور اپراتورهای تلفن همراه در جهان موجود است، Wi-Fi Calling نام دارد. زمانی که قدرت آنتن گوشی کم است و به هر علتی تماس تلفنی کیفیت خوبی ندارد، می‌توان از تماس مبتنی بر وای-فای و در حقیقت اینترنت استفاده کرد.

این ویژگی صرفاً در برخی گوشی‌ها موجود است و یک راهکار عمومی نیست. به علاوه اگر سرعت اینترنت بسیار پایین باشد و قطع و وصل شدن در آن اتفاق بیافتد، این روش هم مثل تماس تلفنی معمولی، بی‌فایده می‌شود.

تغییر اپراتور یا سیم‌کارت برای بهبود قدرت آنتن و سرعت اینترنت

در برخی مناطق جغرافیایی وضعیت یکی از اپراتورها نسبت به رقبا بسیار بد است و کاربران علاوه بر مشکل ضعیف بودن آنتن، مشکل سرعت پایین اینترنت را نیز تجربه می‌کنند. در این شرایط یکی از بهترین راه‌حل‌ها این است که از سیم‌کارت و خدمات اپراتورهای دیگر استفاده کنید.

 

اگر تنها یک گوشی دارید و گوشی شما نیز یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، بهتر است به خرید مودم‌های 4G قابل‌حمل یا اصطلاحاً وای-فای جیبی فکر کنید. در این مودم‌ها می‌توان سیم‌کارت‌های 4G قرار داد و از خدمات دیگر اپراتورها استفاده کرد.

توجه کنید که باندهای فرکانسی که در مودم‌های مختلف پشتیبانی می‌شود، متفاوت است و به علاوه اپراتورها نیز خدمات خود را روی فرکانس‌های متفاوتی ارایه می‌کنند. لذا قبل از خرید در مورد وضعیت آنتن‌دهی و سرعت اینترنت و همین‌طور مقوله‌ی پشتیبانی از سیم‌کارت‌های مختلف در یک مودم، با حوصله تحقیق و بررسی کنید.

استفاده از سیگنال بوستر برای بهبود قدرت آنتن

سیگنال بوستر وسیله‌ای است که امواج موجود را دریافت می‌کند و آن را تا ۳۲ برابر قوی‌تر کرده و در اطراف پخش می‌کند. سیگنال بوستر تمام امواج با فرکانس‌های مختلف را پشتیبانی می‌کند و معمولاً محدود به یک اپراتور و فرکانس خاص نیست اما قبل از خرید در مورد فرکانس‌هایی که یک مدل خاص دریافت و تقویت می‌کند، تحقیق کنید.

می‌توانید سیگنال بوستر را در نقاط مرتفع‌تر ساختمان یا خودرو قرار دهید و با توجه به اینکه در دریافت سیگنال بهتر از گوشی عمل می‌کند و همین‌طور سیگنال دریافتی را به خوبی تقویت می‌کند، مشکل آنتن‌دهی ضعیت حین تماس تلفنی و همین‌طور مسأله‌ی سرعت پایین اینترنت را حل کنید.