کاربرانی که از جیمیل خود به وفور استفاده می‌کنند و در بسیاری از سایت‌ها ثبت نام کرده‌اند، معمولاً ایمیل‌های زیادی دریافت می‌کنند. تعداد زیادی از موارد به بخش Spam‌ که هرزنامه‌ها یا ایمیل‌های عمومی و تبلیغاتی در آن قرار می‌گیرد، فرستاده می‌شود و در نهایت کاربر ایمیل‌های خوانده شده را به Trash یا سطل زباله می‌فرستد. اما چگونه می‌توان تعداد زیادی ایمیل دیلیت شده را با چند کلیک ساده، پاکسازی کرد؟

وقتی ایمیلی را می‌خوانیم، معمولاً آن را به دسته‌هایی مثل آرشیو و ... می‌فرستیم که Inbox جیمیل، خلوت و مرتب باقی بماند. برخی ایمیل‌ها پس از مطالعه به سطل زباله فرستاده می‌شوند و پس از مدتی، سطل زباله مملو از ایمیل‌های بلااستفاده و غیرضروری می‌شود. طبعاً اگر فایل‌های بزرگی به ایمیل‌های دریافتی پیوست شده باشد، ممکن است با کمبود فضا نیز مواجه شویم و تصمیم بگیریم که تمام ایمیل‌ها را به‌یکباره حذف کنیم! در مورد بخش هرزنامه‌ها یا Spam هم این مشکل وجود دارد و در حقیقت حذف کردن تک‌تک ایمیل‌ها یا تیک زدن و انتخاب تک‌تک‌ ایمیل‌ها، کار وقت‌گیری است.

به جای تیک زدن و انتخاب تک‌تک ایمیل‌ها و سپس کلیک روی دکمه‌ی Delete، می‌توان راه ساده‌تری را انتخاب کرد:

  • روی گزینه‌ی Trash کلیک کنید.

  • در این بخش ایمیل‌های دیلیت‌شده را خواهید دید. در بالای صفحه یک نوتیفیکیشن کوچک با متن Empty Trash Now وجود دارد. روی این لینک کوچک کلیک کنید.

  • پیامی نمایان می‌شود و از شما در مورد اطمینان از حذف تمام ایمیل‌های سطل زباله، سوال می‌شود. اگر اشتباهی رخ نداده و مطمئن هستید که می‌خواهید تمام ایمیل‌ها را حذف کنید، روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.

اکنون Trash جیمیل شما کاملاً خالی شده است.

برای خالی کردن کامل بخش Spam هم روی گزینه‌ی Spam در ستون چپ کلیک کنید و سپس در بالای صفحه روی لینک کوچک Delete all spam messages now کلیک کنید.

قدم بعدی تأیید کردن حذف اسپم‌هاست. روی OK کلیک کنید.

به این ترتیب بخش اسپم هم خلوت و مرتب می‌شود.