قابلیت Autofill یا پر کردن خودکار فرم‌ها در اغلب مرورگرهای دستاپ و موبایل پشتیبانی می‌شود و به کمک آن می‌توان فرم‌هایی که در سایت‌ها قرار گرفته را با سرعت بالایی پر کرد. متأسفانه در اغلب سیستم عامل‌ها، قابلیت Autofill در سطح سیستم عامل و در حقیقت به صورت مشترک برای تمام اپلیکیشن‌ها پیاده‌سازی نشده و این یعنی فرم‌ها در گوگل کروم و فایرفاکس با اطلاعات مشابه پر نمی‌شوند، مگر آنکه از قابلیت import استفاده کنیم. در iOS سیستمی یکپارچه برای Autofill‌ وجود دارد که پر کردن فرم‌ها در تمام اپ‌ها را مدیریت می‌کند. در این مقاله با روش ویرایش کردن اطلاعات Autofill که برای پر کردن خودکار فرم‌ها استفاده می‌شود، آشنا می‌شویم.

همان‌طور که اشاره کردیم، سیستم یکپارچه‌ای که اپل در iOS برای Autofill به کار برده، پر کردن فرم‌ها را ساده می‌کند. به عنوان مثال اگر در فرمی، فیلد ایمیل یا نام و نام خانوادگی موجود باشد، سیستم اتوفیل پیشنهاد می‌کند که از ایمیل و نام و نام خانوادگی که قبلاً‌ وارد شده، استفاده شود. این پیشنهادات تنها در وب‌سایت‌ها و مرورگر سافاری دیده نمی‌شود بلکه حین ورود به حساب کاربری یا ایجاد حساب کاربری در سایر اپ‌ها نیز ارایه می‌شود. زمانی که اطلاعات جدیدی وارد می‌کنید،‌ Autofill پیشنهاد ذخیره‌سازی آن را ارایه می‌کند و می‌توانید آن را ذخیره کرده و در فرم‌های بعدی نیز استفاده کنید.

اطلاعات با توجه به آنچه برای Contact خود وارد کرده‌اید، در فرم‌ها وارد می‌شود. اما می‌توان اطلاعات شخصی را تغییر داد و تکمیل کرد. به عبارت دیگر می‌توان استفاده از اطلاعات تماسی که وارد شده را متوقف کرد و به جای آن از اطلاعاتی که در Keychain ذخیره شده، استفاده کرد. تنظیمات مربوطه در Safari که مرورگر پیش‌فرض iOS است، قرار گرفته و شاید اغلب کاربران متوجه آن نشوند.

چگونه اطلاعات Autofill را در آیفون و آیپد ویرایش کنیم؟

برای تغییر دادن اطلاعات قابلیت پر کردن خودکار فرم‌ها در iOS، ابتدا اپلیکیشن Settings‌ را اجرا کنید.

  • روی گزینه‌ی Safari تپ کنید.
  • به بخش AutoFill مراجعه کنید.
  • اگر نمی‌خواهید اطلاعات تماس شما برای پر کردن خودکار فرم‌ها استفاده شود، سوییچ Use Contact info را در حالت خاموش قرار دهید.

برای ویرایش کردن فیلدها می‌بایست از اپ Contacts استفاده کرد. بنابراین مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا از تنظیمات خارج شوید و به صفحه‌ی خانه برگردید.
  • روی اپ Contacts یا مخاطبین تپ کنید.
  • در این اپ روی My Card در بالای صفحه تپ کنید.

در لیست اطلاعات شخصی، توضیحاتی در مورد هر آیتم و منبع آن وجود دارد. به عنوان مثال ایمیل با توجه به آنچه در اپ Mail وارد شده، در اپ Contacts نیز برای کاربر اضافه می‌شود.

  • برای حذف کردن مواردی که نمی‌خواهید در پر کردن خودکار فرم‌ها استفاده شود، ابتدا روی آن تپ کنید و سپس روی Ignore تپ کنید تا از سرویس AutoFill حذف شود.

  • برای ویرایش کردن نیز می‌بایست سراغ اپی بروید که اطلاعات از آن تهیه شده است. به عنوان مثال ایمیل شما از اپ Mail تأمین می‌شود و برای تغییر دادن ایمیل در سیستم پرسازی خودکار فرم‌ها، می‌بایست سراغ اپ میل بروید.

متأسفانه ویرایش کردن اطلاعاتی که در AutoFill اپل استفاده شده، کمی دشوار است و در حقیقت iOS به صورت هوشمندانه عمل می‌کند و اطلاعات را به صورت خودکار از اپ‌های مختلف جمع‌آوری می‌کند.