سرویس دانش و فناوری

چگونه برخی نوتیفیکیشن‌ها را در اندروید ۸ به صورت موقتی کنار بزنیم و بعداُ بررسی کنیم؟

اسنوز کردن نوتیفیکیشن در اندروید ۸

قابلیت مفید و جالبی به اسم Snoozed Notification در اندروید ۸ اضافه شده است. لذا اگر سیستم عامل گوشی شما قدیمی است، احتمالاً این قابلیت در آن وجود ندارد و یا به شکل ناقص و به کمک نرم‌افزارهای خاصی که سازندگان گوشی طراحی کرده‌اند، پیاده‌سازی شده است.

در اندروید ۸ هر زمان که لازم باشد می‌توان یک یا چند نوتیفیکیشن مهم را به صورت موقتی حذف کرد و پس از تمام شدن بازه‌ی زمانی انتخابی، نوتیفیکیشن‌ها مجدداً آشکار می‌شوند و می‌توان با حوصله آنها را چک کرد.

چگونه از قابلیت بی‌صدا کردن موقتی نوتیفیکیشن‌ها در اندروید ۸ استفاده کنیم؟

استفاده کردن از این ویژگی بسیار ساده و راحت است. زمانی که یک نوتیفیکیشن نامطلوب دریافت کرده‌اید و می‌خواهید آن را موقتاً غیرفعال و بی‌صدا کنید، روی آن تپ کرده و آن را به سمت راست بکشید اما نه با حرکتی تند و سریع، فقط کمی آن را به سمت راست حرکت دهید چرا که در غیراین‌صورت، نوتیفیکیشن موردبحث حذف می‌شود و بعداً مجدداً پدیدار نخواهد شد.

با حرکت جاروبی به سمت راست به مقدار اندک، یک پنل ساده در سمت چپ نمایان می‌شود که دو آیکون ساعت و چرخدنده در آن وجود دارد. روی آیکون ساعت تپ کنید.

منوی Snooze نمایان می‌شود. حالت پیش‌فرض این است که نوتیفیکیشن به مدت ۱ ساعت غیرفعال خواهد شد. اگر زمان کمتر یا بیشتری مدنظرتان است، آن را اانتخاب کنید. گزینه‌های ۱۵ و ۳۰ دقیقه و همین‌طور ۲ ساعت در لیست موجود است.

در این صورت نوتیفیکیشن موردبحث تا انتهای بازه‌ی زمانی که مشخص کرده‌اید، پنهان می‌شود و بخش نوتیفیکیشن شلوغ نمی‌شود و در عین حال آن را از دست نمی‌دهید و می‌توانید در فرصتی دیگر به بررسی آن بپردازید.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید