اگر روی ساعت هوشمند اپل واچ، سیستم عامل WatchOS 4 را نصب کرده باشید، روش ساده‌تری برای پیدا کردن اپ‌ها و در حقیقت اسکرول کردن در لیست اپلیکیشن‌ها وجود دارد. حالت پیش‌فرض این است که با چرخاندن پیچ کنار ساعت اپل، لیست درهم‌ریخته‌ی اپ‌ها بدون ذکر نام و توضیحات اضافی، روی صفحه پدیدار می‌شود اما می‌توان چیدمان دیگری را نیز فعال کرد. در ادامه به روش کار می‌پردازیم.

لیستی نامنظم اپلیکیشن‌ها در اپل واچ، چیزی نیست که همه‌ی کاربران بپسندند، بنابراین حتی اگر از این لیست درهم‌ریخته راضی هستید، بهتر است حالت دوم را هم امتحان کنید چرا که شاید کاربردی‌تر از لیست نامنظم باشد.

حالت دوم لیست اپ‌ها به ترتیب حروف الفباست و البته نمی‌توان فعلاً ترتیب اپ‌ها را به صورت دلخواه و با اولویت استفاده‌ی شخصی، تغییر داد. مزیت این حالت نمایش لیست اپ‌ها این است که نام اپلیکیشن نیز ذکر می‌شود و کاربر در پیدا کردن اپ موردنظر، سردرگم نخواهد شد.

  • برای فعال کردن چیدمان جدید لیست اپ‌ها در Apple Watch، ابتدا پیچ دیجیتالی ساعت اپل را فشار دهید تا لیست نامنظم اپ‌ها پدیدا شود.

  • اکنون صفحه‌ی ساعت اپل را محکم لمس کنید تا فیدبک لرزشی را دریافت کنید و دو گزینه‌ روی صفحه نمایان شود.
  • گزینه‌ی Grid View و List View را خواهید دید. Grid View‌ یا نمایش به صورت شبکه‌ای، همان حالت پیش‌فرض و نامنظم است و گزینه‌ی List View نیز حالت لیستی است. روی List View تپ کنید.

  • نمایش اپلیکیشن‌ها تغییر می‌کند و به صورت زیر درمی‌آید:

  • با تپ کردن و حرکت جاروبی به بالا و پایین، می‌توان در لیست حرکت کرد. از پیچ ساعت نیز می‌توان برای این کار استفاده کرد.