یکی از بهترین نرم‌افزارهای کنترل کردن کامپیوتر از راه دور و از طریق اینترنت، TeamViewer است. اگر این نرم‌افزار را روی کامپیوترها و گوشی‌ها یا تبلت‌ها نصب کنید و تنظیمات اولیه را انجام دهید، می‌توانید از طریق اینترنت به کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید، حتی در شهر و کشوری دیگر! در ادامه با روش استفاده از تیم‌ویوئر آشنا می‌شویم.

نرم‌افزارهای مشابه Team Viewer کم نیستند اما با توجه به قابلیت‌ها و عملکرد، Team Viewer یکی از بهترین گزینه‌ها برای کار با سیستم از راه دور است. اپلیکیشن موبایل این نرم‌افزار نیز موجود است و در حقیقت از طریق گوشی یا تبلت هم می‌توان سیستم را کنترل کرد. یک از کاربردهای اصلی TeamViewer حل مشکلات کامپیوترهای دوستان و مشتریان از راه دور است. اگر توضیحات اولیه را به آنها بدهید تا تیم‌ویوئر را راه‌اندازی کنند، می‌توان عیب‌یابی و رفع مشکلات را از راه دور انجام داد.

چگونه از TeamViewer برای کنترل کردن کامپیوتر از راه دور استفاده کنیم؟

برای شروع استفاده از TeamViewer، جدیدترین نسخه‌ی آن را دانلود و نصب کنید. در نسخه‌ی رایگان امکانات کمتری وجود دارد اما برای مدیریت کردن سیستم از راه دور، کافی است.

پس از نصب و اجرا، روی تب Connection کلیک کنید و گزینه‌ی Setup unattended access را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید نامی برای کامپیوتر خود انتخاب کنید و سپس رمز عبور دلخواه خود را در فیلد‌های بعدی وارد کنید.

قدم بعدی این است که یک حساب کاربری برای استفاده‌ی همیشگی از TeamViewer بسازید. اگر حساب کاربری داشته باشید، هر بار برای دسترسی به کامپیوترهای خود از راه دور، نیازی به وارد کردن شناسه ندارید و به علاوه لیست وسایلی که در اختیار دارید و در حال حاضر در آنها وارد حساب کاربری شده‌اید را خواهید دید و می‌توانید به راحتی به هر موردی که دلخواهتان است، متصل شوید.

به حالت بدون حساب کاربری که عمومی‌تر است، می‌پردازیم: تیم‌ویوئر یک شناسه‌ی یکتا یا unique ID و رمز عبور به شما می‌دهد. در کامپیوتر دیگر نیز این نرم‌افزار را نصب کنید و برای متصل شدن به سیستم اول، شناسه‌ی یکتای آن را در فیلد Connect وارد کنید و رمز عبوری که تیم‌ویوئر ارایه کرده را نیز در فیلد بعدی وارد کنید.

اکنون کامپیوتر دوم به سیستم اول متصل می‌شود و ویدیویی از صفحه برای کامپیوتر دوم ارسال می‌شود. استفاده از موس و کیبورد مثل همیشه ممکن است و در حقیقت در کامپیوتر دوم می‌توان با کامپیوتر اول کار کرد.

اگر نمی‌خواهید در اتصال‌های بعدی، رمز عبور سوال شود، گزینه‌ی Grant easy access را در کامپیوتر اول فعال کنید.