شاید خیلی از کاربران تلفن‌های قدیمی را که در منازل پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بود را به یاد داشته باشند، این تلفن‌ها به‌جز صدای زنگ چیز دیگری برای نشان دادن تماس گیرنده نداشتند و شما نمی‌توانستید بفهمید تماس از چه خطی گرفته شده است، نوتیفیکیشن‌ها نیز در تلفن‌های همراه امروزی تقریباً چنین نقشی را دارند و فقط به ما اعلام می‌کنند، پیامی برایمان ارسال شده؛ با این تفاوت که شاید در طول یک ساعت بارها این اتفاف بیفتد. این موضوع شاید خیلی از کاربران را اذیت کند، در این مقاله به مدیریت نوتیفیکیشن‌ها خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

غیرفعال کردن نوتیفیفیکشن‌های تبلیغاتی

امروزه هر شرکت و تجارتی سعی دارد از شما بخواهد اپلیکیشن‌ آنها را روی گوشی خود نصب کنید. دلیل اصلی این کار هم این موضوع است که با نصب اپلیکیشن این شرکت‌ها، آنها قادر خواهند بود اعلان‌ها و تبلیغات خود را بدون هیچ دردسری در اختیار کاربران خود قرار دهند. البته همه این اپلیکیشن‌ها برای کارهای تبلیغاتی نیستند، برای مثال اپلیکیشن آمازون شما را از زمان تحویل و وضعیت فعلی محصول باخبر می‌سازد. اگر احساس می‌کنید اپلیکیشنی صرفاً برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی ساخته شده است، اولین کار این است که در تنظیمات آن بدنبال غیرفعال کردن نوتیفیکیشن باشید. اگر اپلیکیشن مورد نظر چنین تنظیماتی ندارد، هنگامی‌که نوتیفیکیشن جدیدی آمد، انگشت خود را روی آن نگه دارید؛ این کار باعث می‌شود وارد محیط تنظمیات نوتیفیکیشن شوید. البته می‌توانید از طریق Setting > Notifications نیز به این محیط بروید.

در این صفحه شما می‌توانید اعلانات را خاموش کنید یا به آنها اجازه دهید بدون ایجاد صدا و ویبره به کار خود ادامه دهند. می‌توانید برای هر اپلیکیشنی این کار را انجام دهید.

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی

اگر یک فرد فعال در سرویس‌های مختلف اجتماعی هستید، مطمئناً با حجم بسیار زیادی از اعلانات و هشدارها مواجه خواهید بود؛ شاید حتی خیلی از هشدارهای ارسال شده از طریق این اپلیکیشن‌ها اصلاً برای شما مهم نباشد، برای مثال کامنت گذاشتن دوستی برای عکس دوستی دیگر و... می‌توانید این نوتیفیکیشن‌ها را از طریق تنظیمات خیلی از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی قطع کنید. برای این کار از طریق تنظیمات خود تلفن همراه وارد Setting > Notifications شوید و در بخش مربوط به اپلیکیشن موردنظر روی گزینه Show silently تپ کنید.

اگر می‌خواهید از طریق خود اپلیکیشن برای قطع کردن نوتیفیکیشن‌ها اقدام کنید، برای مثال توییتر و فیس‌بوک، کافی است به Setting and Privacy > Notifications > Push notification بروید و تیک‌های مربوط به اعلانات را بردارید.

تنظمیات هوشمند و خاصی را برای صندوق ورودی ایمیل‌ها اعمال کنید

نوتیفیکیشن‌های ایمیل‌ها بیشترین توجه‌ را به خود جلب می‌کنند، حتی با وجود اینکه اسپم‌ها خیلی وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند اما همچنان ما تعداد قابل توجهی ایمیل مزاحم دریافت می‌کنیم. می‌توانید برای ایمیل‌ها فیلترهای هوشمندانه‌ای تنظیم کنید که مجبور به آرشیو کردن هر باره ایمیل‌ها نباشید. اگر از کاربران جیمیل هستید، بوسیله کامپیتور وارد حساب کاربری خود شوید و روی فلش کوچک رو به پایین که در انتهای باکس جستجو قرار دارد کلیک کنید.

در قسمت From آدرس ایمیلی را که معمولاً دعوت می‌کنید را وارد کنید. سپس کلمه‌ای که بیشترین استفاده را در ایمیل‌های قبلی آدرس مورد نظر داشته را در بخش Includes the words تایپ کنید. این کار کمک می‌کند ایمیل‌هایی با این کلمه در این بخش لحاظ شوند. درنهایت روی عبارت Create filter with this search که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید و از صفحه بعد نیز بدون اعمال تغییرات بگذرید. بدین ترتیب ایمیل‌ها در جیمیلتان باقی می‌مانند اما هیچ هشداری برای شما ارسال نمی‌شود.

از حالت Do Not Distrub بجای حالت لرزش استفاده کنید

خیلی از کاربران عادت دارند تلفن همراه خود را روی حالت لرزش بگذارند؛ اما خوب همچنان خود لرزش دستگاه نیز به‌نوعی ایجاد مزاحمت می‌کند. یک راهکار قرار دادن دستگاه خود روی حالت بی‌صدا است، حالتی که نه صدایی وجود دارد نه لرزشی. این کار ریسک خاص خود را نیز دارد، زیرا امکان دارد شما پیام‌ها یا تماس‌های مهمی را از دست بدهید. بهترین کار انتخاب یک حالت خاصی است؛ حالتی به‌نام لطفاً مزاحم نشوید!

اگر تابحال این ویژگی را فعال نکرده‌اید، از طریق Setting > Sounds and Vibration > Do not ditrub می‌توانید آن را فعال کنید. در این‌جا می‌توانید حالت‌های اسثتنایی را نیز اعمال کنید. با این کار علاوه‌بر اینکه هیچ مزاحمتی از ظریق نوتیفیکیشن‌ها برایتان ایجاد نمی‌شود، پیام‌ها و تماس‌ّهای مهم را نیز از دست‌ نخواهید داد.