در محصولات اندرویدی می‌توان به جای ذخیره کردن شماره تماس‌ها و مخاطبین روی حافظه‌ی گوشی یا در سیم کارت، آنها را در حساب گوگل ذخیره کرد. نتیجه روشن است، حتی پس از تغییر گوشی و تغییر شماره، با ورود به جیمیل، مخاطبین در گوشی بارگذاری می‌شوند و اطلاعات از دست نمی‌رود. می‌توان در بخش مخاطبین Google، مخاطبین تکراری که شاید چند ایمیل یا چند شماره دارند را به راحتی شناسایی و با هم ترکیب کرد. در وب‌گرد ۷۲۴ امروز، به روش ترکیب مخاطبین تکراری در Contacts گوگل می‌پردازیم. با ما باشید.

اغلب کاربران شماره‌ها و در حقیقت مخاطبین خود را در حساب کاربری Google ذخیره می‌کنند تا پس از تغییر گوشی یا سیم‌کارت، هیچ مخاطبی حذف نشود. به علاوه با وجود قابلیت همگام‌سازی، اگر مخاطبی را در گوشی اضافه کنیم، در کامپیوتر و تبلت و دیگر وسایل متصل به همان حساب کاربری نیز مخاطب جدید اضافه می‌شود. بنابراین اگر تاکنون از این روش استفاده نکرده‌اید، بهتر است به اکثریت کاربران اندروید بپیوندید و از این روش استفاده کنید.

چگونه مخاطبین تکراری را در حساب گوگل شناسایی کرده و یکی کنیم؟

ابتدا با نام کاربری و رمز عبور جیمیل خود، وارد حساب گوگل شوید و به بخش مخاطبین یا Contacts که از وب‌سایت contacts.google.com نیز قابل‌دسترسی است، مراجعه کنید.

در سمت چپ روی آیکون منو که در بالا به شکل منوی همبرگری به چشم می‌خورد، کلیک یا تپ کنید. ستون چپ نمایان می‌شود و یکی از گزینه‌های آن، Duplicates است. روی این گزینه کلیک کنید.

گوگل به صورت خودکار مخاطبینی که نام یکسانی دارند و چند بار ذخیره شده‌اند را شناسایی می‌کند. در واقع ممکن است یک مخاطب را دو بار برای اضافه کردن شماره تلفن و ایمیل ذخیره کرده باشید و در حقیقت یک شخص باشد. گوگل در شناسایی موارد تکراری، شماره تلفن‌ها و ایمیل‌ها را نیز بررسی می‌کند، لذا اگر مخاطب را با دو نام مختلف اضافه کرده باشید هم در لیست پیشنهادی قرار می‌گیرد.

در نهایت روی Merge All کلیک کنید تا تمام پیشنهادات ترکیب کردنی که گوگل ارایه کرده، تأیید شود و اگر برخی موارد به اشتباه تشخیص داده شده و نباید Merge یا ترکیب شود، ابتدا تیک مواردی که صحیح است را اضافه کنید و سپس روی Merge ‌کلیک کنید.

پس از مدتی کوتاه، اطلاعات به روش همگام‌سازی یا Sync، در گوشی و تبلت و سایر وسایل متصل به حساب کاربری فعلی، بارگذاری شده و مخاطبین تکراری از تمام وسایل، حذف می‌شود.