زمانی‌که سرعت اینترنت بسیار افت کرده یا زمان‌هایی که قصد دارید حجم مصرفی خود را مدیریت کنید، یکی از بهترین کارها ایجاد محدودیت در دسترسی‌ها به اینترنت دیتا است. هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS به شما اجازه می‌دهند که دسترسی‌ دیتا را براساس اپلیکیشن‌ها محدود کنید. برای مثال اگر شما از مرورگر فایرفاکس برای جستجو در اینترنت استفاده کنید، می‌توانید با غیرفعال کردن تصاویر در هنگام جستجو مقداری در پهنای باند مصرفی صرفه‌جویی کنید. زمانی‌که این ویژگی را در فایرفاکس فعال می‌کنید، هر سایتی که وارد آن شوید بدون تصاویر موجود بارگذاری می‌شود. این ویژگی علاوه‌بر کم کردن مصرف حجم اینترنت سبب سریع‌تر بارگذاری سایت نیز می‌شود.

غیرفعال سازی تصاویر چگونه است؟

این ویژگی اخیراً به اپ فایرفاکس برای iOS اضافه شده است و برای استفاده از آن باید نسخه ۱۰.۱ آن را داشته باشید. وارد اپلیکیشن شوید و روی آیکون سه خط موازی افقی تپ کنید؛ در منو ظاهر شده گزینه‌ای با عنوان Hide Image مشاهده خواهید کرد. این گزینه را لمس کنید تا تصاویر سایت‌ها برای شما پنهان و یا به‌نوعی غیرفعال شوند.

حتی اگر هدفتان کم کردن حجم مصرفی نباشد، با این کار می‌توانید سرعت بارگذاری سایت‌ها را بالا ببرید؛ بخصوص اینکه هر زمان که شما با تلفن همراه خود وارد سایتی می‌شوید، باید بدانید شرایط بهینه‌تر از زمانی‌ است که با سیستم کامپیوتر وارد سایت می‌شوید، اکنون با استفاده از این ویژگی این وضعیت خیلی بهتر نیز خواهد شد.

یک موضوع جالب توجه درمورد این ویژگی این است که هنگامی که با تلفن همراه خود وارد یک سایت می‌شوید بدلیل بارگذاری تدریجی المان‌های مختلف صفحه، دچار پرش می‌شود و شما باید بدنبال متن مورد نظر بگردید، اما با این ویژگی پرش صفحه نیز کمتر خواهد شد. البته این ویژگی زمانی‌که قصد بازدید از یک سایتی که تنها محتوای تصویری دارد، سبب اختلال خواهد شد، پس می‌توانید هر بار که قصد وب‌گردی دارید با توجه به اینکه قصد دارید وارد چه وب‌سایت‌هایی شوید این گزینه را فعال و غیرفعال کنید. توجه داشته باشید که این ویژگی تبلیغات وب‌سایت‌ها را غیرفعال و پنهان نمی‌کند.