سرویس دانش و فناوری

آموزش استفاده از Near Share ویندوز ۱۰ برای ارسال فایل از طریق بلوتوث

آموزش ارسال فایل با Near Share ویندوز ۱۰

برای استفاده از قابلیت جدیدی به اسم Near Share، می‌بایست ویندوز ۱۰ نگارش RS4 Build 17035 و نسخه‌های جدیدتر روی هر دو سیستم نصب شده باشد و همین‌طور کامپیوترها دارای بلوتوث باشند. اگر از سیستم دستاپی استفاده می‌کنید و مادربورد شما فاقد ارتباط بلوتوث است، با اضافه کردن یک دانگل USB کوچک و ارزان، می‌توانید بلوتوث را به آن اضافه کنید.

توجه کنید که در Action Center ویندوز ۱۰، دکمه‌ی جدیدی برای ON و OFF کردن قابلیت Near Share وجود دارد که این مورد نیز می‌بایست فعال باشد. اگر چنین آیکونی را در دکمه‌های موجود در اکشن سنتر سیستم خود مشاهده نمی‌کنید، کلید ترکیبی Windows + I‌ را فشار دهید تا اپ Settings اجرا شود. در اپ ستینگس مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > System > Notifications & Actions > Add or remove quick actions

و در این بخش می‌توان دکمه‌های موجود را اضافه یا حذف کرد. دکمه‌ی Near Share را از این طریق به اکشن سنتر اضافه کرده و این قابلیت را فعال کنید.

برای به اشتراک‌گذاری محتوا، می‌بایست از اپ‌های اصلی ویندوز استفاده کرد. به عنوان مثال برای ارسال فایل‌های عکس، اپلیکیشن Photos را اجرا کنید و برای به اشتراک‌گذاری یک URL (لینک سایت‌ها) نیز مرورگر مایکروسافت اج را اجرا نمایید. اگر ارسال فایل مقصود شماست، اپلیکیشن File Explorer ویندوز را اجرا کنید. روی آیکون Share در این اپلیکیشن‌ها کلیک کنید، یکی از گزینه‌های موجود، کامپیوترهای ویندوزی اطراف است که در محدوده‌ی کارکرد بلوتوث قرار دارند و به عبارت دیگر، فاصله کمتر از ۱۰ متر است.

روی کامپیوتری که مدنظرتان است کلیک کنید. دریافت‌کننده یا کامپیوتر مقصد، نوتیفیکیشنی از طریق اکشن سنتر دریافت می‌کند و می‌تواند دریافت فایل را تأیید یا Accept کند.  اگر دریافت‌کننده تأیید نکند و روی Decline کلیک کند، فایل ارسال نمی‌شود.

برای آشنایی بیشتر با پروتکل بلوتوث و استفاده از انواع وسایل بلوتوثی در ویندوز ۱۰ و همین‌طور تنظیمات کامل بلوتوث در ویندوز ۱۰، به مقاله‌ای که قبلاً تهیه کردیم توجه فرمایید:

توجه کنید که ویژگی جالب Near Share در بیلد ۱۷۰۳۵ ویندوز ۱۰ برای تسترها یا Windows Insiders اضافه شده و کمی طول می‌کشد تا در نسخه‌های نهایی و عمومی ویندوز ۱۰، این قابلیت مفید اضافه شود.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید