زمانی که آیفون یا آیپد را در حالت Do Not Disturb قرار می‌دهیم و گوشی یا تبلت بی‌صدا می‌شود و هیچ نوع صدا زنگ تلفن یا دریافت پیامکی شنیده نمی‌شود. اما می‌توان شماره‌های خاص را استثناء کرد و در صورت برقراری تماس تلفنی یا دریافت پیامک از این شماره‌ها، صدا پخش می‌شود. در ۷۲۴ ترفند امروز به روش استثناء کردن شماره‌ها و مخاطبین در iOS 11 برای پخش صدا در حالت Do Not Disturb می‌پردازیم.

قبلاً با حالت Do Not Disturb یا مزاحم نشوید که شبیه به بی‌صدا کردن گوشی است و برای زمان‌های خاص مثل حضور در جلسات، رانندگی و شب‌هنگام مناسب است، آشنا شدیم و روش فعال کردن آن را بررسی کردیم:

مطلب مرتبط: چگونه حالت بی‌صدا یا Do Not Disturb آیفون را زمان‌بندی کنیم؟

نحوه استثناء کردن مخاطبین در حالت Do Not Disturb آیفون

برای اضافه کردن شماره‌های خاص به عنوان استثناء، اپلیکیشن Settings آیفون را اجرا کنید. در اپ تنظیمات اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Do Not Disturb و آیکون آن که به شکل ماه است، برسید. روی این گزینه تپ کنید. زیر تنظیمات مربوط به زمان‌بندی کردن حالت بی‌صدا، گزینه‌ی دیگری به اسم Allow Calls From وجود دارد که به معنی مجاز بودن تماس از مخاطبین انتخابی است. روی این گزینه تپ کنید.

می‌توان حالت‌های مختلفی را انتخاب کرد:

  • Everyone یا همه‌ی مخاطبین که پخش صدا و دریافت تماس از تمام افراد را مجاز می‌کند.
  • No One که برعکس حالت فوق است و تمام تماس‌ها رد می‌شود.
  • All Contacts که دریافت تماس از تمام مخاطبین را مجاز می‌کند و شماره‌هایی به جز آنچه در اپ مخاطبین اضافه شده، محدود می‌شود.
  • Favorites که برقراری تماس دریافتی از شماره‌هایی که در گروه علاقه‌مندی‌ها هستند را مجاز می‌کند.

حالت آخر یا فیوریتس را انتخاب کنید و توجه داشته باشید که شماره‌هایی که در لیست علاقه‌مندی‌ها هستند، می‌توانند در حالت مزاحم نشوید هم تماس برقرار کنند. لذا شماره‌هایی مثل سامانه‌های خرید شارژ و ترافیک اینترنت و ... به صورت پیامکی یا تلفنی را در لیست علاقه‌مندی‌ها قرار ندهید.

برای فعال کردن Do Not Disturb می‌توان از روش زمان‌بندی‌شده و خودکار استفاده کرد که قبلاً بررسی کردیم و می‌توان سوییچ مربوطه را به صورت دستی و در زمان دلخواه، در حالت فعال قرار داد تا گوشی ساکت و بی‌صدا شود.