یکی از استفاده‌های امروزی گوشی و تبلت و حتی کامپیوتر، مدیریت زمان است و ساده‌ترین حالت آن، استفاده از ساعت است. در آیفون می‌توان ساعت و تاریخ را مطابق با ناحیه‌ی جغرافیایی تنظیم کرد و به این ترتیب زمان را به وقت محلی در اپ‌های مختلف، مشاهده کرد. در ادامه به نحوه تنظیم کردن ساعت و تاریخ در آیفون می‌پردازیم.

تنظیم صحیح ساعت و استفاده از وقت محلی، یک نیاز اساسی است و بدون وجود تاریخ و ساعت محلی در آیفون یا گوشی‌های اندرویدی، نمی‌توان در اپلیکیشن‌هایی مثل تقویم یا Calendar، برنامه‌های خود و همین‌طور رویدادهای خاص مثل تولد دوستان و ... را به راحتی مدیریت کرد. حتی برخی افراد ترجیح می‌دهند که زمان را چند دقیقه جلو بکشند تا از کاری عقب نمانند!

روش تغییر دادن ساعت و تاریخ در آیفون

ابتدا روی آیکون Settings در صفحه‌ی خانه‌ی گوشی یا تبلت (آیپدها) تپ کنید تا تنظیمات نمایش داده شود. در اپ تنظیمات روی General تپ کنید.

در تنظیمات عمومی نیز روی Data & Time تپ کنید.

در صفحه‌ی بعدی ابتدا مشخص کنید که نمایش ساعت به صورت ۱۲ ساعتی مطلوب است یا ۲۴ ساعتی. اگر حالت ۲۴ ساعتی را می‌پسندید و نیازی به نمایش AM و PM برای ساعات قبل از ظهر و بعدازظهر ندارید، سوییچ بالای صفحه را در حالت فعال قرار دهید.

برای تغییر ساعت و وارد کردن زمان به صورت دستی، می‌بایست سوییچ Set Automatically را در حالت غیرفعال قرار دهید. در حقیقت آیفون در حالت پیش‌فرض، زمان را به صورت خودکار و حین دسترسی به اینترنت، تنظیم می‌کند. معمولاً بدون دسترسی به اینترنت هم زمان به صورت دقیق تنظیم می‌شود. در این روش بر اساس موقعیت جغرافیایی که به کمک GPS و سرویس مکان‌یابی بر اساس دکل‌های مخابراتی تشخیص داده می‌شود و زمانی که سرورهای دقیق تنظیم زمان، مشخص می‌کنند، تاریخ و ساعت آیفون تنظیم می‌شود. اما برای حالت تنظیمات دستی می‌بایست این سوییچ را در حالت غیرفعال قرار داد.

در ادامه برای تغییر دادن تاریخ، روی تاریخ تپ کنید و سپس با تپ کردن و درگ کردن به سمت بالا یا پایین، روزهای قبل یا بعدی را انتخاب کنید. اگر مختصات مکانی خود را می‌دانید، می‌توان از Time Zone نیز استفاده کرد و مستقیماً نام کشور یا موقعیت جغرافیایی را انتخاب کرد تا ساعت از طریق سرویس‌های اینترنتی و به صورت خودکار تنظیم شود. برای تنظیم کردن ساعت نیز روی ساعت تپ کنید و با درگ کردن به بالا یا پایین، زمان را به صورت دستی وارد کنید.