در این مقاله به معرفی اپی برای ایجاد QR Code در اندروید می‌پردازیم. QR Code نوعی نوشته به صورت رمزی است که این روزها برای امور مختلف مثل درج کردن مشخصات کالا، آدرس سایت، ایمیل، شماره تماس و موارد دیگر به کار می‌رود. به همین جهت اگر با روش ساخت QR Code آشنایی داشته باشیم، می‌توانیم اطلاعات بسیار متنوعی را به صورت رمزی و با یک عکس ساده، منتقل کنیم.

قبلاً با QR Code آشنا شدیم و روش اسکن کردن QR Code در iOS را بررسی کردیم. در قسمت قبلی این مطلب نیز با نحوه ساخت QR Code دلخواه در iOS آشنا شدیم. امروز به روش ساخت QR Code در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی می‌پردازیم و یک اپ رایگان را معرفی می‌کنیم. در بخش آخر نیز روش ساخت QR Code در کامپیوتر را مرور می‌کنیم.

نحوه ساخت QR Code در اندروید با اپ رایگان QR Code Generator

اپلیکیشن QR Code Generator یکی از اپ‌های ایجاد QR Code است که با توجه به رایگان بودن و امکانات جالب، آن را توصیه می‌کنیم. ابتدا اپ  QR Code Generator را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. پس از اجرا کردن اپ، روی فیلدی که کلمه‌ی TEXT در آن دیده می‌شود، تپ کنید و یکی از اقسام QR Code را انتخاب کنید.

گزینه‌های متنوعی قابل انتخاب است. برای آزمایش اپ، گزینه‌ی Email را انتخاب می‌کنیم.

آدرس ایمیل یا بسته به انتخاب خود، اطلاعات موردنیاز را وارد کنید و در نهایت روی دکمه‌ی Generate در بالای صفحه، تپ کنید.

کد QR ساخته می‌شود و برای ذخیره کردن یا به اشتراک‌گذاری آن، گزینه‌های مختلف وجود دارد. روی آیکون فلاپی‌دیسک تپ کنید و ابتدا QR Code خود را روی حافظه‌ی گوشی یا تبلت ذخیره کنید.

در صورت نیاز می‌توان روی آیکون Share عمومی اندروید تپ کرد و QR Code که در حقیقت یک عکس ساده است را به دراپ‌باکس، گوگل درایو منتقل کرد و یا به اپ‌های چت مثل هنگ‌آوت و تلگرام و حتی پیامک مالتی‌مدیا، فرستاد.

در بخش بعدی این مقاله به روش ساخت QR Code در کامپیوترهای مختلف دارای سیستم عامل ویندوز، مک و یا لینوکس می‌پردازیم.