برای این‌که بدانید چگونه می‌توانید آلودگی و جرم روی صفحه‌ی گوشی را پاک کنید و آن را از یک وسیله‌ انتقال دهنده‌ی بیماری به یک دستگاه نو و براق تبدیل کنید، با ۷۲۴پرس همراه باشید.

باید قبول کرد این دستگاه کوچک همه‌کاره یار همیشگی بسیاری از ما شده و بخش زیادی از وقتمان را پر کرده است. به علاوه‌ بسیار کارآمد بوده و به جای بسیاری از ابزارها و دستگاه‌های دیگر امورات ما را رفع و رجوع می‌کند؛ پس شایسته است که ما نیز برای حفظ پاکیزی و تمیزی این همراه دوست داشتنی کارهایی را انجام دهیم.

مطلب مرتبط: نحوه پاک کردن و ضدعفونی کردن لپ‌تاپ و گوشی و وسایل الکترونیکی

تکنولوژی و نرم‌افزارهای مفید موجود در گوشی‌های موبایل هوشمند بخش بزرگی از نیازهای روزمره‌ی ما را مرتفع کرده‌اند. شما می‌توانید ایمیل خود را چک کنید، روزنامه بخوانید، کالری‌ غذاهایی که می‌خورید اندازه بگیرید، عکاسی کنید، فیلم ببینید و بی‌شمار کارهای دیگری که با این گوشی‌های کوچک می‌توانید انجام دهید. همین ویژگی‌های مثبت باعث می‌شود تقریباً در بسیاری از اماکن و اوقات، موبایل‌ در دست‌تان باشد.

گوشی‌های لمسی دارای بیشترین سایز در صفحه‌ی نمایش هستند که همین امر ایجاب می‌کند برای پاک کردن اثر انگشت یا چربی پوست صورت و کف دست بر روی صفحه‌‌ی گوشی و یا حتی گرد و خاک و خرده ریزهایی که در لبه‌ی گوشی انباشته شده است، اقداماتی را انجام دهیم.

نترسید اما واقعاً صفحه‌ی گوشی تلفن همراه‌تان آلودگی‌های بسیاری دارد؛ فقط کافی است دقت کنید گوشی خود را در چه اماکنی استفاده می‌کنید، در باشگاه یا حین ورزش، در اتوبوس در حالی‌که دائماً دست‌های خود را بر روی میله‌ها و صندلی‌ها قرار داده‌اید، در محل کار یا تحصیل که سطوح و وسائل مختلف را لمس می‌کنید؛ همین‌ کافی است تا باور کنید میکروب‌ها و آلودگی‌های مختلف همان اندازه که در محیط اطرافتان وجود دارد بر روی گوشی شما نیز وجود دارد. دکتر «دوبرت جِرِرو» (Dubert Guerrero) متخصص بیماری‌های عفونی در مرکز سلامت شهر داکوتای شمالی معتقد است به دلیل آلودگی‌های بی‌شمار و متنوع، باید گوشی تلفن همراه هم مانند سایر تجهیزات مصرفی به طور مرتب تمیز شود.

مطلب مرتبط: چگونه نمایشگر لپ تاپ و گوشی را با پارچه میکروفیبر تمیز کنیم؟

با توجه به حساسیت سیستم گوشی تلفن همراه، باید عملیات تمیزکاری را با دقت زیادی انجام بدهیم؛ چرا که هدف آسیب زدن به وسیله‌ی کاربردی‌مان نیست. به علاوه‌، کارخانه‌ی سازنده در قبال  آسیب‌های این‌چنین مسئولیتی قبول نخواهد کرد. پس اگر در قبال وسیله‌ی شخصی خود، آدم مسئولیت‌پذیری هستید و نمی‌خواهید ریسک کنید، حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید تمیز کردن هر روزه‌ی گوشی با یک دستمال میکرو فایبر برای زدودن اثر انگشت و گرد و خاک است.

این را بدانید برای پاک کردن باکتری «کلستریدیوم دیفیسیل» که باعث اسهال و التهاب روده می‌شود و یا حتی ویروس سرماخوردگی نیاز به استفاده از الکل دارید. اما از زمانی‌که شرکت اپل در مورد استفاده از هرگونه مایع پاک کننده‌ی خانگی، شیشه پاک کن، اسپری هوا، هرگونه حلال، الکل و آمونیاک برای پاک کردن گوشی موبایل هشدار داد، انتخاب یک وسیله‌ی پاک کننده‌ی مفید که در عین حال بی‌خطر هم باشد، مشکل شد.

با این‌حال پاک کننده‌های گند‌زدا برای تجهیزات الکترونیک ساخته شد و به راستی هم برای پاک‌کردن دوده و آلودگی عالی هستند. دور از انتظار نیست که با در نظر گرفتن موارد احتیاط؛ بتوانید یک پاک‌کننده‌ی شخصی بسازید. «دِرِک مِیستر» (Derek Meister) که در بخش تعمیر خدمات و پشتیبانی آنلاین کار می‌کند توصیه به استفاده از محلولی با نسبت یک به یک از الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد و آب استریلیزه یا آب مقطر دارد.

برای تهیه‌ی این محلول در یک بطری اسپری، الکل را با آب مقطر رقیق کنید و با استفاده از یک دستمال که بافت زمختی نداشته باشد و ترجیحاً با یک دستمال میکروفایبر، تمیزکاری را شروع کنید. هرگز محلول را مستقیماً به مانیتور گوشی اسپری نکنید؛ بلکه مقداری از محلول را بر روی پارچه بپاشید و سپس از بالا به پائین صفحه‌ی گوشی را پاک کنید. برای پاک کردن لبه‌ها و گوشه‌های دستگاه می‌توانید از یک فوم بدون کف استفاده‌ کنید.

 برای پاک کردن پورت‌ها و فاصله‌ی اطراف دکمه‌ها هم می‌توانید از اسپری‌های هوای فشرده که به صورت قوطی‌های کوچک در بازار موجود است، استفاده کنید. مطمئن باشید که با این کار، هم گوشی موبایل را پاک کرده‌اید هم ظاهر نویی به آن بخشیده‌اید.